Autosport Internationaal Toerwagens • Le Mans

Scuderia Cameron Glickenhaus werkt samen met Joest en Sauber aan haar LMH-auto

Uitgegeven door Wim Boekel • 6 januari 2021 10:15

Scuderia Cameron Glickenhaus heeft 24 uur van Le Mans-winnaars Joest Racing en Sauber aangewezen om aan haar Le Mans Hypercar-programma voor het FIA World Endurance Championship te werken. Joest gaat de middelen en het personeel leveren voor de inzet van de twee auto’s. Sauber is verantwoordelijk voor het aerodynamische werk van de SCG 007-raceauto. Joest racing is bepaald geen onbekende in Le Mans, zij behaalde vier overwinningen met Porsche en elf overwinningen met de succesvolle Audi LMP1.

Glickenhaus-HyperCar-Le-Mans-Graphic

Joest heeft de ervaring
“Het is logisch voor ons om zo'n ervaren iemand erbij te betrekken”, zegt James Glickenhaus tegen Sportscar365 over Joest. “Ik ben ervan overtuigd, dat als je maar een klein bedrijf bent, je topmensen erbij moet betrekken. Persoonlijk denk ik dat het volledig belachelijk zou zijn als je zeven trucks koopt en allemaal soorten apparatuur voor de pitmuur, terwijl iemand anders het al heeft. Of om mijn eigen windtunnel te bouwen en zelf de aerodynamica te doen. En om heel eerlijk te zijn, zij hebben wat ervaring in Le Mans, terwijl ik dat niet heb. Ik voel me volledig op mijn gemak om dingen te doen op de Nürburgring, en ik ben er zeker van dat ik dat ook ben in Le Mans, maar ik moet niet alles zelf hoeven doen. Ze zijn erg behulpzaam.” De schaal van de activiteiten van Joest is nog onbekend, maar volgens de eigenaar van SCG gaat het Le Mans-programma geen Joest-inschrijving worden.

"Fair deal"
Ook Sauber heeft ervaring in Le Mans die Glickenhaus goed van pas komt. “Sauber deed de aero voor de 007”, zegt de Amerikaan. “Ik denk dat zij graag met ons wilden samenwerken en ze voeren het allemaal heel goed uit. We hebben met hen een ‘fair deal’ gesloten en we kwamen in onze gedachten omdat zij de gehomologeerde windtunnel hebben en dat zou ons wat vooruithelpen. Zodoende wordt het nu geen situatie dat wij onze auto ontwikkelen in een andere windtunnel en we daarna bij Sauber uitvinden dat het anders moet zijn. Ze zijn vanaf het begin bij ons project betrokken. We hebben de 100 procent-test in de windtunnel nog niet gedaan. We doen dat zodra de auto is opgebouwd. Maar we hebben nu al het vertrouwen dat de auto de test doorstaat en erg competitief zal zijn.”

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS