Autosport Internationaal Toerwagens • Le Mans

Onzekerheid voor Signatech? LMP1 of LMP2 in 2022, wat gaat het worden?

Uitgegeven door Wim Boekel • 30 augustus 2021 09:01

Alpine heeft aangegeven voor het einde van het jaar een besluit te nemen over een toekomstig LMH/LMDh-programma. Het betekent dat Signatech, die de huidige LMP1-auto inzet, nog in onzekerheid leeft. Krijgt Alpine het voor elkaar dat er volgend jaar nog met de Alpine A480 Gibson gereden mag worden? Of moet het team van Philippe Sinault terug naar de LMP2?

Alpine_A480_-_boven_zij_aanzicht_Tests_Sessions_on_the_Motorland_circuit_2

“Zeker, volgend jaar gaat een transitiejaar worden”, aldus Sinault tegen Sportscar365. “Als er iets gebeurt met Alpine, wordt het een compromis. Misschien komen we een jaar terug in de LMP1 om door te gaan en om het coureursteam te vormen. Maar op dit moment weten het niet exact. Zeker, we hebben de LMP1-auto. De beslissing is nu niet aan Alpine. Het is aan de ACO en de FIA.”

Alpine CEO Laurent Rossi prijst het team van Signatech en geeft aan dat ze door willen met het Franse team. “Signatech draagt de vlag al lange tijd, al voordat Alpine een business unit was”, aldus Rossi. “We zijn een groot deel van de erkenning van het Alpine-merk aan hen schuldig. Tegelijkertijd, zij zijn experts in wat ze doen. Ze hebben Le Mans drie keer gewonnen in de LMP2, drie keer het wereldkampioenschap in hun categorie. Het zijn zeer ervaren partners. Dus er is geen reden waarom we niet met ze door zouden gaan. Geen afscheid nemen van zo’n goede partner. Ik heb het gevoel, heel eerlijk, dat als er een toekomst is, iets waarover ik op dit moment nadenk, het met Signatech zou moeten zijn.”

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS