DTM

Samenwerking Audi en Red Bull: Abt Sportsline onthult zijn DTM-programma voor 2024

Uitgegeven door Peter Vader • 21 oktober 2023 09:33

HOCKENHEIM – Nog voordat het doek dit seizoen valt, heeft het meest succesvolle van alle actieve DTM-teams zijn plannen voor de DTM 2024 al bekendgemaakt. Het Abt-team uit Kempten in de regio Allgäu in Duitsland, focust op continuïteit en zal met twee Audi R8 LMS GT3 Evo2 voor Ricardo Feller (CH) en Kelvin van der Linde (ZA) van start gaan in de populaire DTM-raceklasse. Ook de Oostenrijkse drankenfabrikant Red Bull zal samen met het Abt-Audi-team vertegenwoordigd zijn op het spraakmakende DTM-platform.

Abt_Audi_Red_Bull_DTM team 2024

“We zijn er trots op dat we het eerste team zijn dat ons volledige pakket voor het volgende DTM-seizoen kan presenteren. Abt en Audi werken al 24 jaar samen in de DTM. Zo’n succesvolle en goede samenwerking beëindig je niet zomaar, ook al verandert de algemene situatie misschien wel. De terugkeer van Red Bull als partner op onze auto’s is de kers op de taart en zal iedereen in het team vleugels geven”, aldus Martin Tomczyk, directeur van Abt Motorsport.

Red Bull was in 1997 voor het eerst te zien op een raceauto van Abt Sportsline in de STW en was van 2002 tot 2018 partner van het team uit Kempten in de DTM. Gedurende deze tijd vierde het Audi-team 27 raceoverwinningen, 93 podiumplaatsen en twee titels met Mattias Ekström (S). Kelvin van der Linde (ZA) is in 2024 bezig aan zijn vierde DTM-seizoen bij Abt Sportsline. “Ik voel me enorm gelukkig bij Abt en het is mijn plan dat we nog lang zullen samenwerken. De samenwerking met Ricardo was de afgelopen twee jaar zeer goed. Ik geloof dat we een van de sterkste coureurscombinatie in het veld zijn”, aldus de 27-jarige Zuid-Afrikaan. Zijn Zwitserse teamgenoot Ricardo Feller voegde toe: “Het was altijd mijn droom om in de DTM te racen, en om in een team als Abt te zitten maakt me enorm gelukkig. Kelvin en ik zijn een goed duo. Ik hoop dat we volgend jaar nog sterker kunnen zijn met Red Bull achter ons.”

Franz Watzlawick, CEO Beverage Business bij Red Bull – met meer dan elf miljard verkochte blikjes per jaar wereldleider op de markt voor energiedrankjes – zei over de betrokkenheid met Abt Sportsline bij de DTM: “Ik ben gewoon blij dat wat bij elkaar hoort, weer samen is!"

Abt_Audi_Red_Bull_DTM_Ricardo_Feller
Ricardo Feller

Abt_Audi_Red_Bull_DTM_Martin_Tomzyck
Martin Tomzyck

Abt_Audi_Red_Bull_DTM_Kelvin_van_der_Linde
Kelvin van der Linde



Ben jij al abonnee van ons RaceXpress Youtube-kanaal? En wil je nog meer genieten van heerlijke raceactie van de Formula 1 of auto- en motorsport of karting? Abonneer je dan ook op ons RaceXpress YouTube-kanaal!

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS