Belangrijke details gelekt over grote veranderingen die komen voor Ferrari's 2024-auto
Uitgegeven door Bas Kaligis • 2 februari 2024 05:07
Er zijn meer details naar buiten gekomen over de Ferrari van 2024, waarbij teambaas Fred Vasseur zegt dat deze slechts vijf procent gemeen heeft met zijn voorganger. De SF-24 zal binnenkort worden onthuld en er zijn al enkele details uit de fabriek in Maranello gelekt.

Het meest opvallende is het niveau van verandering dat fans kunnen verwachten, met een artikel van Gazzetta dello Sport over wat er nieuw zal zijn en wat zal worden overgedragen van de SF-23. Het mag geen verrassing zijn dat een dergelijke verandering is doorgevoerd, aangezien Vasseur vorig jaar meerdere keren heeft opgemerkt dat het ontwerp zijn grenzen had en het team niet alleen de prestaties van Red Bull wil evenaren, maar ook wil overtreffen.
Gazzetta heeft de belangrijkste veranderingen aan de auto gerapporteerd, die een 'radicale conceptuele verandering' zullen omvatten. Volgens de Italiaanse media zal de nieuwe Ferrari het lagere voorste gedeelte een effectiever beheer van de lucht naar de autobodem hebben. Een andere verandering is de ophanging die, terwijl deze een push-rod lay-out aan de voorkant blijft en pull-rod aan de achterkant, een meer extreme geometrie zal hebben met anti-doorzakken aan de voorkant en anti-splinteren aan de achterkant.
De motor die het chassis zal aandrijven is de 066/10. De nieuwe engineer David George, die van Red Bull werd weggeplukt, heeft gekeken naar het elektrische gedeelte van het voertuig. Wat betreft de lastverdeling en aerodynamische balans, zullen de inlaatzijden verder naar achteren staan en een kleinere doorsnede hebben dan de SF-23. De onderkant zal herontworpen Venturi-kanalen hebben die grotere stabiliteit moeten brengen en helpen bandenslijtage te verminderen.




