Formule 1

"Natuurlijk klaagde Max Verstappen, maar ik weet niet of het zin heeft zo te hakken op Renault"

Uitgegeven door Bas Kaligis • 9 juli 2018 19:39

Max Verstappen en Red Bull Racing spartelden op het circuit van Silverstone tijdens de Britse Formule 1 Grand Prix. Op het razendsnelle Britse circuit kwam Red Bull met de inferieure Renault-motor duidelijk te kort. Robert Doornbos, commentator/TV-analist bij Ziggo Sport Formule 1, blikt terug op de race van Max Verstappen.

Max Verstappen F1


"Max heeft een wereldrace gereden, maar er zat niet meer in die auto en uiteindelijk stond hij met een kapotte Bull en lege handen naast de baan", schreef Doornbos in zijn column op Ziggo Sport. "Zijn elektronisch rempedaal weigerde dienst. Dat kun je normaal maar heel klein beetje intrappen. Dat gaat om millimeters. Als het pedaal naar de grond gaat, is dat een heel slecht teken. Dan schrik je wel even."

"In dit geval was het een elektronisch probleem. En zo kreeg een rommelig weekend bij Red Bull een passend slot. Ricciardo klaagde al over downshifts die niet werkten en zijn DRS deed niks in de kwalificatie. Die issues komen toch net iets te vaak voor. Daar kun je ook de motorleverancier de schuld niet van geven."

"Natuurlijk klaagde Max na afloop ook over een gebrek aan vermogen, maar ik weet niet of het zin heeft zo te hakken op Renault, want je moet nog 11 weekenden met elkaar door. Tegelijkertijd snap ik het wel. Het voelt niet eerlijk als je de top-4 zo snel ziet wegrijden. Op Silverstone is de auto zo belangrijk dat je als coureur nauwelijks verschil kunt maken."

"Daardoor waren de verschillen tussen top-6 en de rest ook zo enorm groot. Gelukkig komen er een paar weekenden aan (Hungaroring, Singapore ), waar Red Bull zich beter voelt en motorvermogen een mindere rol speelt."

Tickets voor de Formule 1:

F1-tickets voor de Grand Prix van België 2018

F1-tickets voor de Grand Prix van Duitsland. Nu 20 Euro korting met deze kortingscode: racexpress-20duitslandkaart

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS