Formule 1

We proudly present: het nieuwe MoneyGram Haas F1 Team-logo! Maar de fans vinden het maar niks...

Uitgegeven door Peter Vader • 6 januari 2023 06:01

De feestdagen en jaarwisseling zijn voorbij en de eerste, nieuwe ontwikkelingen van het ontwikkelingen nieuwe F1-seizoen 2023 zijn zichtbaar. Al blijft het nog eenvoudig, grote zaken als de lancering van een nieuwe F1-2023-auto is nog niet aan de orde. Maar kleinere zaken zoals het presenteren van een nieuw teamlogo vindt al wel plaats. Gisteren onthulde Haas zijn nieuwe teamlogo. Maar de fans van de Formule 1 waren niet bepaald onder de indruk van het nieuwe logo dat het MoneyGram Haas Racing F1-team gisteren via Twitter aan het publiek toonde. Iedereen die de autosport volgt weet dat teams afhankelijk zijn van sponsorgeld om een auto te kunnen inzetten. Teams sieren hun auto's, teamkleding, raceoveralls, gereedschapskisten, aanhangwagens en alles wat groter is dan een BIC-aansteker, met de logo's van hun verschillende sponsors. Dat gezegd hebbende, nemen teams niet vaak het logo van een titelsponsor op in hun eigen logo. En dat is precies wat de Haas-organisatie nu wèl deed en dat valt niet in goede aarde bij de fans. Misschien is het omdat de sponsor een bedrijf is dat geld overmaakt en niet, zeg maar, een autobedrijf of zelfs iets dat met de auto-industrie te maken heeft. Misschien gaven ze de voorkeur aan het originele logo. Misschien houden ze gewoon niet van het ontwerp. Misschien is MoneyGram geen begrip in hun deel van de wereld.


Gecombineerd logo
Wie weet? Maar wat de reden ook is, het lijkt erop dat Haas een gedurfde stap heeft gezet door de twee logo's vanuit een brandingstandpunt te combineren, omdat het andere junior sponsors ervan kan weerhouden om hun race-inspanningen te financieren. Het is niet te zeggen wat de motivatie achter de verandering is, maar het lijdt geen twijfel dat teams die worden gesponsord door autobedrijven of wereldwijde handelsmerken zoals Mercedes, Ferrari en Red Bull, hun merk nooit zouden verwateren zoals Haas nu heeft gedaan. Hoewel het veel moeilijker moet zijn om een fabrikant van een CNC-machine aan potentiële sponsors te verkopen dan naar een vergadering te komen met een Silver Arrows-logo op de mouw van je poloshirt.

Fans niet blij
Hoe dan ook, fans vinden het niet leuk en verschenen op Twitter met een groot aantal opmerkingen, aldus een bericht van AutoEvolution. Een fan schreef: "Het ziet er zo slecht uit, sorry. Het is korrelig en het past niet eens in die Fb-profielfotocirkel." Een ander bracht voormalig Haas-coureur Mick Schumacher in de mix door te zeggen: "Ik ben nu blij dat Mick niet onder dit wangedrocht hoeft te rijden." Voor Gene Haas is het afsluiten van titelsponsorovereenkomsten een nogal hobbelige weg sinds hij zich bij het F1-circus voegde. Het is smullen voor de pers, maar gelukkig maken al die charlatans een F1-teameigenaar niet. Het is geen verrassing dat Haas-teambaas Guenther Steiner blij klinkt met de regeling die in eerste instantie afgelopen oktober al werd aangekondigd tijdens de Grand Prix van de Verenigde Staten.

Niet veel lawaai
"Ik weet dat de samenwerking en activering van MoneyGram met het Haas-team hun bestaande klantenbestand zal aanspreken en tegelijkertijd echt wereldwijde kansen zal bieden om nieuwe klanten te bereiken tijdens het Formule 1-seizoen 2023. We kunnen niet wachten om aan de slag te gaan. MoneyGram Haas F1 Team - het klinkt leuk! Haas zal het komende seizoen naar verwachting niet veel lawaai maken op het circuit en misschien zelfs niet in de nabije toekomst. Maar ze zullen in ieder geval aanwezig zijn in de paddock om het enorme voordeel en de ervaring van de andere teams te beconcurreren. Reuring genoeg in de tent en de aanhouder wint.



Ben jij al abonnee van ons RaceXpress Youtube-kanaal? En wil je nog meer genieten van heerlijke raceactie van de Formula 1 of auto- en motorsport of karting? Abonneer je dan ook op ons RaceXpress YouTube-kanaal!

RaceXpress Youtube

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS