Formule 1

Samenwerking Gulf Oil International en Williams Racing zal zich niet beperken tot het Formule 1-team

Uitgegeven door Deni Volkers • 7 februari 2023 17:49

Gulf Oil International, een van 's werelds grootste fabrikanten van oliën en smeermiddelen, en Williams Racing kondigden deze wekk een nieuw meerjarig partnerschap aan tijdens het launch-evenement van het Formule 1-team voorafgaand aan het seizoen, dat plaatsvond in hun hoofdkwartier in Grove in het Verenigd Koninkrijk.

Williams Racing Gulf

Het partnerschap van Gulf met Williams Racing is opnieuw een belangrijke ondertekening voor het team. Het team zet zijn transformerende reis voort en laat zien dat er een nieuw tijdperk van commerciële investeringen is aangebroken voor Williams Racing sinds de overname door Dorilton Capital.

Samen schrijven Williams Racing en Gulf het volgende hoofdstuk van Gulf's eminente autosportverhaal, waarbij het partnerschap wordt uitgebreid tot buiten het Formule 1-team. Gulf wordt namelijk ook partner van de Williams Racing Driver Academy en Williams Esports. Met deze uitbreiding wil Gulf uiteindelijk een bijdrage leveren aan de carrières van jonge autocoureurs en de toegang tot de industrie voor iedereen mogelijk maken.

Het high-octane partnership ziet de levendige kleuren van Gulf op de nieuwe FW45, de coureurspakken, het pitstopportaal en enkele van de belangrijkste pitstopmedewerkers van het team. Het hele jaar door zullen er een aantal spraakmakende marketinginitiatieven plaatsvinden die de gedeelde visie op een mooie, moderne toekomst voor de autosport belichamen, zowel op als naast het circuit.

Activiteiten met de Williams Racing Driver Academy en Williams Esports zorgen ervoor dat Gulf een nieuw publiek kan bereiken en een rol kan spelen in de succesverhalen van jongere generaties. Het toekomstgerichte partnerschap omvat ook toekomstgerichte en digitale mogelijkheden voor fanbetrokkenheid om fans van Williams Racing, Gulf en Formule 1 dichter bij de sport te brengen waar ze van houden.

Matthew Savage, bestuursvoorzitter van Williams Racing, zegt hierover: "Ik ben ongelooflijk blij om dit partnerschap aan te kondigen tussen Williams Racing en Gulf, een gerenommeerd en vertrouwd wereldmerk, die hun vertrouwen in ons hebben gesteld als lange termijn partner. Dit betekent de kracht van ons merk en ons commerciële aanbod terwijl we onze transformatie voortzetten. Gulf en Williams Racing delen een illustere motorsportgeschiedenis en samen schrijven we geschiedenis met dit partnerschap."

James Bower, commercieel directeur van Williams Racing, zei: "We zijn ongelooflijk trots op de samenwerking met Gulf, een toonaangevende wereldwijde fabrikant in de industrie en een vooraanstaand merk binnen de autosport. Ons partnerschap toont de voortdurende inspanningen van het team om ons merk en onze commerciële propositie te ontwikkelen. Het is een eerbetoon aan het team en aan Gulf om ons te vergezellen op deze reis en ik sta te popelen om de fans te laten ervaren wat we gepland hebben."

Mike Jones, CEO van Gulf Oil International: "Gulf heeft een trotse geschiedenis in de autosport met enkele van de meest iconische en gerespecteerde teams, en Williams Racing is daarop geen uitzondering. Samen delen we tientallen jaren autosportervaring om de fans van de autosport, Formule 1 en Williams Racing dichter bij de sport te brengen waar ze van houden via ons partnerschap. We zijn ook enthousiast om onze positie in de autosport uit te breiden via de Williams Racing Driver Academy en Williams Esports. Samen delen we de visie van een mooie moderne toekomst voor de autosport op en naast het circuit; mogelijk gemaakt door onze gemeenschappelijke cultuur van partnerschap en innovatie. Dit maakt Williams Racing de perfecte partner voor Gulf, en we zijn enthousiast om aan dit volgende hoofdstuk van ons iconische motorsportverhaal te beginnen."

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS