Vier ringen en drie strepen: adidas officieel sponsor van toekomstig Audi Formule 1-team
Uitgegeven door Aliza Kaligis • 11 september 2025 14:45
Het toekomstige Audi F1 Team en adidas hebben een meerjarige samenwerking aangekondigd, waarmee het Duitse sportmerk de officiële kledingpartner van het team wordt. De collectie die uit dit partnership ontstaat, wordt voorafgaand aan de start van het Formule 1-seizoen 2026 uitgebracht.

Als onderdeel van de overeenkomst werken adidas en het toekomstige Audi F1 Team nauw samen om een uitgebreide high-performance collectie te ontwikkelen die voldoet aan de specifieke eisen van de coureurs, monteurs, engineers en andere teamleden op het circuit. Het gemeenschappelijke doel is om functionele kleding te ontwerpen die het team de best mogelijke ondersteuning biedt op en buiten de circuits. In een sport die gedijt bij continue vooruitgang gaat de collectie ook zorgen voor nieuwe trends in de autosportcultuur, dankzij geavanceerde adidas-technologie en een frisse, innovatieve benadering voor de paddock en daarbuiten.
Lancering exclusieve productlijn
Met de fans als basis gaat de samenwerking tussen adidas en het toekomstige Audi F1 Team verder dan alleen de ontwikkeling van kleding. Met passie voor sport, innovatie en design als gemene delers gaan de twee merken – zelfs al vóór de eerste race van 2026 – wereldwijd een exclusieve productlijn van kleding, schoenen en accessoires lanceren waarmee de fans één kunnen worden met het team.
“adidas en Audi werken al tientallen jaren samen op topsportniveau, op basis van gedeelde waarden en de wens om te inspireren door middel van prestaties”, verklaart Gernot Döllner, CEO van Audi AG en bestuursvoorzitter van Sauber Motorsport AG. “Ons partnership in de Formule 1 gaat veel verder dan het streven naar innovatie en topprestaties; het combineert de sterke punten en visies van twee vooruitstrevende merken. Het feit dat we het debuut van ons merk in de hoogste klasse van de autosport samen met adidas invullen, onderstreept het grote vertrouwen in en de waardering voor elkaar.”
Bjørn Gulden, CEO van adidas: “We zijn erg trots om samen te werken met het toekomstige Audi F1 Team en het debuut van het merk in de koningsklasse van de wereldwijde autosport te ondersteunen. Het samenbrengen van de iconische vier ringen en onze drie strepen in de paddock markeert in 2026 een spannend nieuw hoofdstuk in de autosport.”
Impact op en buiten het circuit
“Deze overeenkomst brengt twee iconische merken samen op een wereldwijd podium en markeert een gedurfde stap in onze reis naar de grid als Audi F1 Team”, aldus Jonathan Wheatley, Team Principal van het toekomstige Audi F1 Team. “Samen met adidas voorzien we onze mensen van topsportkleding die de prestaties van het team verbetert waar dat het verschil kan maken. Naast het racen willen we ook buiten het circuit impact maken door middel van innovatie, stijl en een streven naar perfectie. Samen gaan we gedurfde merkactivaties en baanbrekende ervaringen creëren.”




