TKS Kartracing introduceert nieuw karting chassis: "Wild kart"
Uitgegeven door Bas Kaligis • 3 juni 2006 07:10

Wildkart is onderdeel van Metalfil, een Italiaans bedrijf dat opereert in de precisie mechanica markt. Toen Wildkart begon met maken van kart onderdelen ontdekte zij dat de kartmarkt behoefte had aan nieuwe technologieën en nieuwe productie technieken. De gehele productie gebeurt in de eigen productie hal met speciale CNC machnes die uit Japan komen. Al deze processen worden continue gechecked door het eigen personeel in een speciale controle kamer.
Een van de nieuwe technische ontwikkelingen is het Pulsar remsysteem; een remsysteem met remklauwen die uit 1 stuk aluminium gefreesd worden en een handbediend, hydraulisch voorrem systeem; allen met CIK homologatie.

Naast het produceren van onderdelen is er de wens om chassis te produceren die voldoen aan de eisen van Wildkart; vernieuwend en geproduceerd volgens de standaard van Wildkart. Het ontwikkelings team bestaat uit mensen die hun sporen verdiend hebben bij de "grote" merken.
Wildkart heeft al jaren geleden de wens uitgesproken om met TKS kartracing in zee te gaan en de ontwikkeling "on the track" door Gerard Roelink te laten doen; deze wens is nu werkelijkheid geworden. TKS kartracing heeft al diverse positieve tests achter de rug en TKS karter Frank van de Windt zal dit weekend debuteren in het NK van de KNAF met Wildkart op de kartbaan van Genk.
Wildkart en TKS kartracing zullen niet stilzitten om de kartsport te voorzien van nieuwe ideeen en innoverende technieken.
Kijk hier meer info over Wildkart



















