Formule 1

F1 Academy racet richting mijlpaal-finale onder de lichten van Las Vegas met Hello Kitty

Uitgegeven door HJ van Keulen • 1 oktober 2025 13:45

F1 Academy heeft een samenwerking aangekondigd met Hello Kitty voor de seizoensfinale op de straten van Las Vegas tijdens de FORMULA 1 HEINEKEN LAS VEGAS GRAND PRIX van 20 tot en met 22 november 2025.

F1 Academy racet richting mijlpaal-finale onder de lichten van Las Vegas met Hello Kitty

Het gaat om een primeur in de autosportwereld, met een exclusieve 36-delige merchandisecollectie, speciale Hello Kitty-tribunes en interactieve fanactiviteiten tijdens het Grand Prix-weekend. Het partnerschap benadrukt de groei en het momentum van F1 Academy aan het einde van haar derde seizoen en biedt fans een unieke manier om dichter bij de sport te komen.

Merchandisecollectie
De collectie toont Hello Kitty en iconische vrienden als Cinnamoroll, My Melody, Kuromi, Pompompurin, Badtz-maru en Pochacco, opnieuw vormgegeven als F1 Academy-coureurs en pitcrew. Fans kunnen kiezen uit shirts, sweaters, knuffels, caps en accessoires.
De items zijn verkrijgbaar tijdens het GP-weekend in het F1 Las Vegas Hub in het Venetian Resort, online via de F1 Store en in geselecteerde winkels zoals Zumiez.

Hello Kitty Grandstands
De speciaal ingerichte tribunes bevinden zich in de East Harmon Zone bij Virgin Hotels Las Vegas, met uitzicht op bochten 3 en 4. Een driedaags ticket kost $1.450 (inclusief belastingen en toeslagen) en bevat twee exclusieve F1 Academy x Hello Kitty merchandise-items. Bezoekers krijgen bovendien toegang tot live entertainment, fanactiviteiten, de F1 Academy Paddock en speciale Hello Kitty-optredens.

Fanactiviteiten
Fans kunnen zich onderdompelen in unieke Hello Kitty-ervaringen: een pop-up Hello Kitty Café, thematische foto-opstellingen, een expositie van racehelmen met Hello Kitty-ontwerpen en verrassingsactiviteiten. Daarnaast zijn er meet & greets en signeersessies met de F1 Academy-coureurs en Hello Kitty zelf.

Susie Wolff, Managing Director F1 Academy: “Met deze samenwerking willen we de finale tot een onvergetelijk spektakel maken en de grenzen van motorsport verder doorbreken.”

Craig Takiguchi, COO Sanrio Inc.: “Dit is een spannende stap voor Hello Kitty in de wereld van motorsport. We willen creativiteit en ambitie vieren en een nieuwe generatie fans inspireren, vooral jonge meisjes, om hun dromen te volgen.”

Emily Prazer, CEO Las Vegas Grand Prix Inc.: “Met de Hello Kitty Grandstands en exclusieve merchandise geven we fans een bijzondere manier om deel uit te maken van raceweek. Dit tilt F1 verder de popcultuur in en bouwt aan de toekomst van de sport.”

Tickets voor de Hello Kitty Grandstands zijn nu beschikbaar via www.f1lasvegasgp.com

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS