Formule 1

De F1 zet groei voort met nieuwe partners; Stefano Domenicali: "Dit is een moment dat de samenwerking tussen..."

Uitgegeven door Peter Vader • 28 mei 2025 08:01

Het gouden tijdperk dat begon met de komst van Netflix-camera's in de paddock, duurt voort. De Formule 1 heeft nu de toetreding aangekondigd van een aantal nieuwe partners aangekondigd, die de groei die het Formule 1-circus heeft doorgemaakt in de afgelopen jaren, verder zullen stimuleren. De aankondiging werd gedaan via een video op de sociale media waarin de namen van de betrokken bedrijven werden vermeld. Het zijn allemaal bedrijven die tot de PepsiCo-groep behoren. De overeenkomst geldt tot 2030 en verenigt de wereld van de autosport met die van sommige dranken en energieproducten, zoals Sting Energy, Gatorade en Doritos. Als nieuwe partner wil PepsiCo contact leggen met fans via promoties, digitale ervaringen en unieke content. Tot de mogelijkheden behoren onder meer de Fan Zones binnen de verschillende circuits, waar fans de kans krijgen om exclusieve spellen of activiteiten uit te proberen.



Sting Energy!
Met name Sting Energy wordt de officiële energiedrank van de Formule 1, terwijl Gatorade de officiële partner wordt van de Sprintraces. Doritos vervult de rol van officiële zoute snack in een partnerschap dat voor alle fans geldt, van de fans op de baan tot aan de fans die thuis voor de buis zitten. De nieuwe overeenkomst omvat ook de F1 Academy, meer details hierover worden later nog bekendgemaakt.

Innovatie en traditie
"Dit is een moment dat de samenwerking tussen twee historische en iconische merken viert. Een combinatie van innovatie en traditie die entertainment en onvergetelijke ervaringen zal genereren voor racefans over de hele wereld. PepsiCo zal de ongelooflijke kracht van het Formule 1-merk benutten om zijn markt te laten groeien, terwijl wij zullen groeien dankzij hun buitengewone producten. Met een rijke geschiedenis van creativiteit en het vermogen om bijzondere momenten te vieren, is PepsiCo de ideale partner om deze reis te beginnen ", aldus Stefano Domenicali, in een reactie op de nieuwe overeenkomst.

Stefano_Domenicali Formule 1"Dit is een moment dat de samenwerking tussen twee historische en iconische merken viert. Een combinatie van innovatie en traditie die entertainment en onvergetelijke ervaringen zal genereren voor fans over de hele wereld", aldus Stefano Domenicali, in een reactie op de nieuwe overeenkomst

De Formule 1 kwam dinsdagavond 18 februari met een unieke liveshow waarbij alle teams en coureurs voor het seizoen 2025 aanwezig waren. F1-directeur Stefano Domenicali blikt in onderstaande video terug op de spectaculaire avond:



Bekijk ook eens de video's, eigen beelden en interviews over de Formule 1 met Jos en Max Verstappen. Verder ook beelden van alle andere takken van de auto- en motorsport, rallysport, Dakar en karting. Abonneer je dan ook gelijk even gratis op ons RaceXpress YouTube-kanaal!

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS