DTM

DTM geeft fabrikanten toestemming om stuurhuis van de auto aan te passen vanwege vibraties

Uitgegeven door Wim Boekel • 27 mei 2019 14:00

De DTM geeft toestemming aan de teams om een aanpassing aan de stuurkolom van de auto’s door te voeren. In Zolder bleek dat de vibraties van de nieuwe motor, die gebaseerd is op de Class One-regels, een enorme impact op de betrouwbaarheid hebben. Het zorgde ervoor dat niet alleen in België, maar ook al eerder in Hockenheim, standaardonderdelen braken vanwege de hogere frequentie van de 2.0 liter turbomotoren, die meer vibreert dan de oude atmosferische motor.

DTM 2019 collage Audi BMW Aston Martin

“Voor het weekend in Zolder is het besturingssysteem, wat een door de DTM nauwgezet gecontroleerd onderdeel is, tijdelijk vrijgesteld voor aanpassingen door de fabrikanten en van een technische update die gepubliceerd wordt door de DMSB”, aldus een ITR-woordvoerder tegenover het Engelse Autosport. “Nu, indien noodzakelijk, hebben de fabrikanten vrije keuze in materiaal voor de behuizing en bevestiging van het stuurhuis. De reden van deze beslissing is een gevolg van de gerapporteerde schade, die af en toe optrad gedurende het Hockenheim-weekend. Deze schade komt waarschijnlijk voort uit vibraties, die gerelateerd zijn aan de manier waarop het stuurhuis bevestigd is. Gezien de beperkt tijd tussen Hockenheim en Zolder, hebben de bezorgde fabrikanten de mogelijkheid gekregen om de behuizing op een individuele basis te versterken, door het vrijgeven van het onderdeel.”

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS