DTM

Belgische WRT groeit uit haar jasje: "Er zijn veel auto's, veel mensen en er zijn veel dingen te doen"

Uitgegeven door Wim Boekel • 22 februari 2019 13:28 • Print artikel

Het team van WRT komt ruimte in haar werkplaats tekort, nu zij dit jaar ook in de DTM gaan debuteren. Het Belgische team komt dit jaar met twee Audi RS5 Turbo’s aan de start, terwijl ze ook nog met meerdere auto’s in de Blancpain GT-series rijden met de Audi R8 LMS GT3 Evo en in het TCR. Volgens teambaas Vincent Vosse werkt men in de faciliteit in Mons op bijna volledige capaciteit en neemt WRT ook nieuwe engineers aan voor het nieuwe project in het Duitse toerwagenkampioenschap.

Vincent Vosse WRT Audi

“We hebben geen extra pand gebouwd”, zei de Belg tegen het Amerikaanse Sportscar365, als hem wordt gevraagd of men voor het nieuwe programma uitgebreid heeft. “We komen ruimte tekort. We hebben veel raceauto’s in de werkplaats, veel materiaal. Er zijn veel auto’s, veel mensen en er zijn veel dingen te doen. De meesten van ons DTM-team zijn nieuwe mensen. Wat betreft het bestaande team zijn er drie of vier mensen die een beetje van beiden doen. Dat zijn onze sportief directeur en wat monteurs, maar de engineering is helemaal nieuw.”

Toch geeft Vosse toe dat het een uitdaging is om een nieuw team van de grond af aan op te bouwen met de beschikbare expertise. Het meeste van de nieuwe medewerkers hebben overigens ervaring in de DTM met Audi of met andere fabrikanten. Toch was het geen gemakkelijke proces. Zo schijnt WRT wat voormalig personeel van HWA in dienst genomen te hebben, die werkten voor het programma van Mercedes. Toch zegt de teambaas dat het er niet zo veel zijn als waarop hij gehoopt had.

“Het was geen nachtmerrie, maar het was lastig”, zei Vosse. “Als eerste, mensen aantrekken die werken voor en betaald worden door een fabrikant. Ik pik geen mensen van het bestaande team van Audi, omdat we daarmee samenwerken. Dan is er nog BMW, die een erg strikte policy hebben voor iemand die een bestaand team wil verlaten. HWA liet niet veel mensen vrij, omdat ze een toekomst in de DTM hebben en ze meer programma’s hebben dan voorheen. Ze hebben Formule 2, Formule 3, Formule E. Dat is veel werk.”

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS