Autosport Internationaal Toerwagens • Le Mans

24H Le Mans - De testdag was de generale repetitie voor het 62-auto tellende deelnemersveld; wat gebeurde er? + UITSLAG

Uitgegeven door Peter Vader • 10 juni 2025 09:37

LE MANS - De testdag van afgelopen zondag was de generale repetitie voor het 62-auto tellende deelnemersveld van de 24 uur van Le Mans, voorafgaand aan de eerste vrije training op woensdag en de Hyperpole op donderdag. Wat zagen we op deze eerste dag van het Le Mans 2025-evenement dat de alle deelnemers vol aan het werk te zien waren op de baan?

24H Le Mans testdag zondag 8 juni 2025 Foto 1 Toyota 2xSnelste tijd van de dag voor #8 Toyota van Buemi-Hartley-Hirakawa-Conway-Lopez (Toyota GR010 Hybrid) – met een tijd van 3'26"246

Brendon Hartley, coureur van de #8 Toyota GR010 Hybrid, stond op de testdag bovenaan het klassement voor de 93e editie van de 24 uur van Le Mans. De Nieuw-Zeelander zette in de middagsessie de beste rondetijd van de dag neer, waarmee hij James Calado (3:26.777) in de #51 Ferrari 499P en Mick Schumacher (3:27.313) in de #36 Alpine A424 versloeg. De tijden op de Hypercar-testdag verbeteren jaar na jaar. Antonio Giovinazzi zette in 2023 een tijd van 3:29.504 neer in de Ferrari AF Corse #51 Ferrari 499P en vorig jaar noteerde Kιvin Estre een tijd van 3:26.907 met de Porsche Penske Motorsport #6 Porsche 963.

Maar dit jaar heeft Toyota de eerste plaats van Porsche overgenomen. Het Japanse team boekt geleidelijk vooruitgang met hun hypercar. Vorig jaar was Brendon Hartley's snelste ronde 3:27.615 (#8 Toyota GR010 Hybrid). Op de testdag in 2025 was dat dus een verbetering van maar liefst 1,3 seconde! De GT-One-livery is misschien een knipoog naar het verleden, maar de #7 Toyota gaat vooruit. Hij was ook sneller dan vorig jaar, met name met Nyck de Vries, die met 3:28.385 de prestatie van Kamui Kobayashi uit 2024 (3:28.467) verbeterde en daarmee de snelste Toyota-coureur van de testdag was.

24H Le Mans testdag zondag 8 juni 2025 Foto 2 Toyota bocht na pitstraat

Ook Ferrari heeft zich verbeterd. Miguel Molina zette vorig jaar een tijd neer van 3:28.014, die James Calado nu met 1,2 seconde verbeterde.

BMW staat ook op de lijst van "verbeterde" tijden. Robin Frijns scherpte vijf tienden van een seconde aan, waarmee hij zijn tijd van 3:28.072 naar 3:27.554 bracht. De verbetering blijft onopgemerkt in een vergelijking van de testdagklassementen van jaar tot jaar, waar de #20 BMW M Hybrid V8 toch van de zesde naar de achtste plaats zakt. Dit jaar zijn de Ferrari's sterk vertegenwoordigd en vooral Alpine boekt grote vooruitgang. Nicolas Lapierre's 3:29.620 bracht de auto in 2024 naar de zeventiende plaats, maar dit jaar noteerde Mick Schumacher een tijd van 3:27.313, waarmee hij op het podium stond. Dat is een verbetering van drie seconden voor de Duitse coureur! Het Franse merk heeft de meeste vooruitgang geboekt ten opzichte van de testdag van vorig jaar.

24H Le Mans testdag zondag 8 juni 2025 Foto 3 BMW Hypercar V8P8 voor Rast-Robin Frijns-S.van der Linde-Eng (BMW M Hybrid V8) – WRT met een tijd van 3'27"554

De vooruitgang van Cadillac was minder spectaculair, met 3:27.620 voor Alex Lynn in de Cadillac Hertz Team Jota #13 V-Series.R, waarmee hij op de negende plaats eindigde. De andere Cadillacs eindigden op de 16e en 17e plaats. Vorig jaar was de snelste rondetijd van de Amerikaanse auto 3:29.360. Aangezien de meeste deelnemers zich hebben verbeterd ten opzichte van 2024, is de vooruitgang van elk team misschien minder duidelijk zichtbaar.

24H Le Mans testdag zondag 8 juni 2025 Foto 4 CadillacP9 voor Stevens-Nato-Lynn-Bamber-Bourdais (Cadillac V-Series.R) van het Team Jota met een tijd van 3'27"620

Alleen Peugeot en Porsche hadden een langzamere testdag dan vorig jaar. Jean-Eric Vergne lijkt de snelste coureur van Peugeot te zijn, afgaande op zijn snelste rondetijd: 3:29.386 – niet ver verwijderd van Paul Di Resta's 3:29.326 in 2024. Kιvin Estre stond dit jaar niet bovenaan de ranglijst, maar blijft de snelste coureur in het Porsche-kamp met 3:27.56 (vergeleken met 3:26.907 in 2024). De drie fabrieks-963's stonden vorig jaar in de Top-4, maar eindigden deze keer als 5e, 6e en 11e. Het gaat nog steeds niet erg voorspoedig bij Porsche.
De Aston Martin Valkyries beleefden een bewonderenswaardige debuut op Le Mans met 3:29.249 voor Tom Gamble in de #007 en 3:29.418 voor Marco Sψrensen in de zusterauto. Wat de snelheid ook was, het geluid van de V12-motor klinkt velen als muziek in de oren!

Alle hypercars behaalden de onofficiλle rondetijd van 3.30. Niet alle coureurs wisten deze te evenaren. Twaalf coureurs hebben nog geen ronde onder de 3.30 neergezet, terwijl 53 coureurs dat wel konden zeggen. De rest noteerde geen getimede ronde.

De snelste LMP2 was de #22 Oreca 07 van United Autosports. Pietro Fittipaldi zette de tijd van 3:35.770 neer. Fittipaldi deelt de #22-auto met David Heinemeier Hansson en onze landgenoot Renger van der Zande. Mathias Beche in de TDS Racing #28 was bijna een halve seconde langzamer, en Louis Delιtraz (#199 AO by TF) voegde zeven tienden toe. De #22 was ook de snelste op de testdag van vorig jaar, in handen van Oliver Jarvis (3:34.704).

Vijf, ja vijf, van de zes Lexus-coureurs staan in de Top-10 in de LMGT3. Josι Marνa Lσpez was de snelste met 3:55.276 – een uitstekende prestatie vergeleken met de rest van de klasse en met vorig jaar (toen de klasse werd geοntroduceerd). Alessio Rovera in de #21 296 LMGT3 sneed 1,5 seconde af van de winnaar van de 24 uur van Le Mans 2021. De tijd van vorig jaar (3:59.883 van Sιbastien Baud, Corvette) is flink verbeterd! Het klasserecord van Benjamin Barker staat echter nog steeds. Hij zette een snelste rondetijd neer van 3:55.263 in de Proton Competition #77 Ford Mustang tijdens de kwalificatiesessie van vorig jaar.

Met Toyota aan kop van de hypercarklasse en de Lexus bovenaan de LMGT3-klasse, is er een grote glimlach zichtbaar op de gezichten van de Toyota-groep.

24H Le Mans testdag zondag 8 juni 2025 Foto 5 Toyota nummer 7P14 – Conway-Kobayashi-Nyck de Vries-Buemi-Lopez (Toyota GR010 Hybrid) met een tijd van 3'28"385

De Toyota GR010 Hybrid was misschien wel de snelste tijdens de afgelopen zondag verreden testdag, maar hij legde niet de meeste afstand af. Hij klokte 71 ronden in de zes uur durende trainingstijd (afgezien van onderbrekingen), net als de #311 Cadillac V-Series.R en de Gibson Algarve Pro Racing #25 Oreca 07. De Team WRT #15 BMW M Hybrid V8 noteerde de meeste baantijd met 74 ronden. De Kessel Racing #57 Ferrari 296 LMGT3 legde 69 ronden af, twee meer dan de Vista AF Corse #21 en #54. De Inter Europol Competition #34 LMP2 kwam slechts tot 40 ronden. Luca Ghiotti crashte vroeg op de dag tussen de Porsche Curves en de Karting-bocht, wat betekende dat hij naar de garage moest om de schade te herstellen.

Met vier 963's op de baan – waarvan drie fabrieksauto's – is Porsche de fabrikant die de meeste ronden heeft gereden. 254 om precies te zijn. Cadillac kwam tot 253 ronden dankzij de #311, #12, #38 en #101. Aston Martin reed de minste kilometers met 125 ronden.

Nicolαs Varrone en Frederik Vesti bereikten beiden de 344,5 km/u-grens. De coureurs van de #99 Porsche 963 en de #311 Cadillac V-Series.R behoren tot de acht coureurs die de 340 km/u hebben overschreden. Malte Jakobsen was er bijna, met 339,1 km/u in de #94 9X8. Tom Gamble in de #007 Valkyrie moet nog meer goedmaken (334,9 km/u).

De baantemperatuur verschilde afgelopen zondag aanzienlijk tussen de twee sessies. Het werd geleidelijk warmer naarmate de ochtend vorderde en bereikte 22°C aan het einde van sessie 1. De middagsessie begon met 33°C, steeg tot 39°C halverwege de sessie en daalde vervolgens weer naar 34°C tegen de avond. De omstandigheden waren erg vergelijkbaar met die van de testdag van vorig jaar.

24H Le Mans testdag zondag 8 juni 2025 Foto 6 Porsche Loek Hartog Nr51 – Au-Hartog-Bachler (Porsche 911) – MantheyP44 – Au-Loek Hartog-Bachler (Porsche 911) – Manthey – met een tijd van 3'57"769

Wat betekent dit voor de race?
De testdag is altijd een dilemma. Span je je spieren en laat je je tempo zien, of houd je je hand op je borst tot de racedag? Teams kiezen er vaak voor om hun vorm geheim te houden tot later in de week. De grafieken geven echter nog steeds een indicatie van hoe de teams ervoor staan. Wat kunnen we dit weekend verwachten? Zware concurrentie is er in alle klassen. En er is weinig verschil tussen de acht hypercarmerken. Elk race-incident zou voor een belangrijke wending in de race kunnen zorgen. In de LMP2 maakt de uniforme startopstelling voorspellingen lastig. Alle teams zijn potentiλle winnaars! En in de LMGT3 lijkt Lexus een auto te hebben die geschikt is voor La Sarthe, maar die heeft Le Mans nog niet gewonnen. Dat gaan ze komend weekend vast-en-zeker proberen! Maar voor alle teams is het podium nog ver weg…

Uitslag testdag 24 Uur Le Mans op zondagochtend 8 juni 2025:

1 – Kubica-Ye-Hanson (Ferrari 499P) – AF Corse – 3'27"010 - 34 ronden

2 – Buemi-Hartley-Hirakawa-Conway-Lopez (Toyota GR010 Hybrid) – Toyota – 3'28"000 - 39

3 – Bamber-Bourdais-Button-Stevens-Lynn (Cadillac V-Series.R) – Jota – 3'28"491 - 35

4 – Pier Guidi-Calado-Giovinazzi (Ferrari 499P) – Ferrari – 3'28"843 - 36

5 – Aitken-Drugovich-Vesti-Bamber (Cadillac V-Series.R) – Cadillac – 3'28"923 - 38

6 – Estre-L.Vanthoor-Campbell (Porsche 963) – Penske – 3:'9"002 - 35

7 – Rast-Frijns-S.van der Linde-Eng (BMW M Hybrid V8) – WRT – 3'29"015 - 39

8 – Fuoco-Nielsen-Molina (Ferrari 499P) – Ferrari – 3'29"193 - 38

9 – Conway-Kobayashi-De Vries-Buemi-Lopez (Toyota GR010 Hybrid) – Toyota – 3'29"277 - 38

10 – Andlauer-Christensen-Jaminet (Porsche 963) – Penske – 3'29"347 - 35

11 – Riberas-Sorensen-De Angelis (Aston Martin Valkyrie) – Aston Martin – 3'29"418 - 40

12 – Schumacher-Makowiecki-Gounon (Alpine A424) – Alpine – 3'29"596 - 35

13 – Chatin-Habsburg-Milesi (Alpine A424) – Alpine – 3'29"673 - 36

14 – Stevens-Nato-Lynn-Bamber-Bourdais (Cadillac V-Series.R) – Jota – 3'29"821 - 31

15 – Tincknell-Gamble-Gunn (Aston Martin Valkyrie) – Aston Martin – 3'29"960 - 31

16 – Nasr-Tandy-Wehrlein (Porsche 963) – Penske – 3'29"976 - 32

17 – Jani-Pino-Varrone (Porsche 963) – Proton – 3'30"421 - 28

18 – D.Vanthoor-Marciello-Magnussen-Eng (BMW M Hybrid V8) – WRT – 3'30"556 - 39

19 – Di Resta-Jensen-Vergne-Pourchaire (Peugeot 9X8) – Peugeot – 3'30"814 - 36

20 – Duval-Jakobsen-Vandoorne-Pourchaire (Peugeot 9X8) – Peugeot – 3'31"759 - 37

21 – R.Taylor-J.Taylor-Albuquerque (Cadillac V-Series.R) – WTR – 3'31"849 - 31

22 – M. Jensen-Cullen-Pilet (Oreca 07 P2) – RLR M – 3'36"593 - 37

23 – Malykhin-Blomqvist-Vautier (Oreca 07 P2) – CLX Pure – 3'36"853 - 39

24 – Smiechowski-Dillmann-Yelloly (Oreca 07 P2) – Inter Europol – 3'36"927 - 37

25 – Lafargue-Van Uitert-Alvarez (Oreca 07 P2) – IDEC – 3'36"975 - 32

26 – Sales-Beche-Novalak (Oreca 07 P2) – TDS – 3'37"243 - 30

27 – Schneider-Jarvis-Hanley (Oreca 07 P2) – United AS – 3'37"611 - 36

28 – Van Der Zande-Fittipaldi-Heinemeier Hansson (Oreca 07 P2) – United AS – 3'37"983 - 36

29 – Roda-Binder-Viscaal (Oreca 07 P2) – Proton – 3'38"333 - 32

30 – Perrodo-Vaxiviere-Da Costa (Oreca 07 P2) – AF Corse – 3'38"338 - 31

31 – Kaiser-Fluxa-Pourchaire-Flφrsch (Oreca 07 P2) – Algarve Pro – 3'38"387 - 40

32 – Chadwick-Jaubert-Lotterer (Oreca 07 P2) – IDEC – 3'38"407 - 31

33 – Ried-Capietto-De Gerus (Oreca 07 P2) – Iron Lynx-Proton – 3'38"662 - 36

34 – Gray-Masson-Perera (Oreca 07 P2) – VDS Panis – 3'38"746 - 37

35 – Hyett-Cameron-Deletraz (Oreca 07 P2) – AO by TF – 3'38"929 - 32

36 – Rao-Bolukbasi-Braun (Oreca 07 P2) – Nielsen – 3'39"479 - 34

37 – Kurtz-Catsburg-Quinn (Oreca 07 P2) – Algarve Pro – 3'39"684 - 8

38 – Boulle-Simmenauer-Ghiotto (Oreca 07 P2) – Inter Europol – 3'41"778 - 7

39 – Umbrarescu-Lopez-Schmid (Lexus RC F) – Akkodis ASP – 3'57"109 - 35

40 – Heriau-Mann-Rovera (Ferrari 296) – AF Corse – 3'57"378 - 38

41 – Robin-Hawksworth-Gehrsitz (Lexus RC F) – Akkodis ASP – 3'57"807 - 30

42 – Kimura-Serra-Stevenson (Ferrari 296) – Kessel – 3'58"018 - 38

43 – Toledo-Wadoux-Agostini (Ferrari 296) – AF Corse – 3'58"213 - 36

44 – Shahin-Boguslavskiy-Farfus (BMW M4) – WRT – 3'58"324 - 34

45 – Al Harthy-Rossi-K.van der Linde (BMW M4) – WRT – 3'58"515 - 34

46 – Flohr-Castellacci-Rigon (Ferrari 296) – AF Corse – 3'58"731 - 37

47 – Leung-Gelael-Sato (McLaren 720S Evo) – United Autosports – 3'58"938 - 27

48 – DeBoer-Hasse Clot-Barrichello (Aston Martin Vantage) – R.S.Leman – 3'59"197 - 33

49 – Hui-Froggatt-Cheever (Ferrari 296) – Tempesta – 3'59"202 - 35

50 – Gattuso-Levorato-Olsen (Ford Mustang) – Proton – 3'59"607 - 33

51 – Au-Hartog-Bachler (Porsche 911) – Manthey – 3'59"731 - 36

52 – Sousa-Tuck-Barker (Ford Mustang) – Proton – 3'59"806 - 31

53 – Hardwick-Pera-Lietz (Porsche 911) – Manthey – 3'59"986 - 34

54 – James-Drudi-Robichon (Aston Martin Vantage) – HoR – 4'00"063 - 34

55 – S.Grove-B.Grove-Stolz (Mercedes AMG) – Iron Lynx – 4'00"175 - 33

56 – Van Rompuy-Andrade-Eastwood (Corvette Z06) – TF Sport – 4'00"252 - 35

57 – Berry-Hodenius-M.Martin (Mercedes AMG) – Iron Lynx – 4'00"307 - 33

58 – Gilbert-Hanafin-Rueda (Mercedes AMG) – Iron Lynx – 4'00"584 - 33

59 – Fidani-Kern-Bell (Corvette Z06) – AWA – 4'00"860 - 32

60 – Cottingham-Saucy-Baud (McLaren 720S Evo) – United Autosports – 4'00"900 - 36

61 – Keating-Edgar-Juncadella (Corvette Z06) – TF Sport – 4'01"203 - 37

62 – C.Martin-Frey-Gatting (Porsche 911) – Iron Dames – 4'01"416 - 32


Uitslag testdag 24 Uur Le Mans op zondagmiddag 8 juni 2025:

1 – Buemi-Hartley-Hirakawa-Conway-Lopez (Toyota GR010 Hybrid) – Toyota – 3'26"246 - 32 giri

2 – Pier Guidi-Calado-Giovinazzi (Ferrari 499P) – Ferrari – 3'26"777 - 30

3 – Schumacher-Makowiecki-Gounon (Alpine A424) – Alpine – 3'26"902 - 33

4 – Estre-L.Vanthoor-Campbell-Mόller (Porsche 963) – Penske – 3'27"313 - 32

5 – Kubica-Ye-Hanson (Ferrari 499P) – AF Corse – 3'27"356 - 36

6 – Nasr-Tandy-Wehrlein-Mόller (Porsche 963) – Penske – 3'27"489 - 32

7 – Fuoco-Nielsen-Molina (Ferrari 499P) – Ferrari – 3'27"516 - 30

8 – Rast-Frijns-S.van der Linde-Eng (BMW M Hybrid V8) – WRT – 3'27"554 - 19

9 – Stevens-Nato-Lynn-Bamber-Bourdais (Cadillac V-Series.R) – Jota – 3'27"620 - 31

10 – Chatin-Habsburg-Milesi (Alpine A424) – Alpine – 3'27"754 - 33

11 – Andlauer-Christensen-Jaminet-Mόller (Porsche 963) – Penske – 3'27"783 - 28

12 – D.Vanthoor-Marciello-Magnussen-Eng (BMW M Hybrid V8) – WRT – 3'27"959 - 35

13 – Aitken-Drugovich-Vesti-Bamber (Cadillac V-Series.R) – Cadillac – 3'28"097 - 33

14 – Conway-Kobayashi-De Vries-Buemi-Lopez (Toyota GR010 Hybrid) – Toyota – 3'28"385 - 32

15 – Jani-Pino-Varrone (Porsche 963) – Proton – 3'28"675 - 32

16 – R.Taylor-J.Taylor-Albuquerque (Cadillac V-Series.R) – WTR – 3'28"909 - 32

17 – Bamber-Bourdais-Button-Stevens-Lynn (Cadillac V-Series.R) – Jota – 3'29"119 - 22

18 – Tincknell-Gamble-Gunn (Aston Martin Valkyrie) – Aston Martin – 3'29"249 - 35

19 – Di Resta-Jensen-Vergne-Pourchaire (Peugeot 9X8) – Peugeot – 3'29"386 - 33

20 – Riberas-Sorensen-De Angelis (Aston Martin Valkyrie) – Aston Martin – 3'29"422 - 19

21 – Duval-Jakobsen-Vandoorne-Pourchaire (Peugeot 9X8) – Peugeot – 3'29"440 - 31

22 – Van Der Zande-Fittipaldi-Heinemeier Hansson (Oreca 07 P2) – United AS – 3'35"770 - 26

23 – Sales-Beche-Novalak (Oreca 07 P2) – TDS – 3'36"225 - 32

24 – Hyett-Cameron-Deletraz (Oreca 07 P2) – AO by TF – 3'36"540 - 27

25 – Smiechowski-Dillmann-Yelloly (Oreca 07 P2) – Inter Europol – 3'36"566 - 33

26 – Perrodo-Vaxiviere-Da Costa (Oreca 07 P2) – AF Corse – 3'37"519 - 31

27 – Schneider-Jarvis-Hanley (Oreca 07 P2) – United AS – 3'37"642 - 30

28 – Lafargue-Van Uitert-Alvarez (Oreca 07 P2) – IDEC – 3'38"098 - 29

29 – Malykhin-Blomqvist-Vautier (Oreca 07 P2) – CLX Pure – 3'38"122 - 31

30 – Chadwick-Jaubert-Lotterer (Oreca 07 P2) – IDEC – 3'38"301 - 32

31 – Kurtz-Catsburg-Quinn (Oreca 07 P2) – Algarve Pro – 3'38"431 - 33

32 – Rao-Bolukbasi-Braun (Oreca 07 P2) – Nielsen – 3'38"514 - 30

33 – Roda-Binder-Viscaal (Oreca 07 P2) – Proton – 3'38"552 - 26

34 – M.Jensen-Cullen-Pilet (Oreca 07 P2) – RLR M – 3'39"096 - 24

35 – Ried-Capietto-De Gerus (Oreca 07 P2) – Iron Lynx-Proton – 3'39"330 - 31

36 – Kaiser-Fluxa-Pourchaire-Flφrsch (Oreca 07 P2) – Algarve Pro – 3'39"357 - 31

37 – Gray-Masson-Perera (Oreca 07 P2) – VDS Panis – 3'39"451 - 31

38 – Boulle-Simmenauer-Ghiotto (Oreca 07 P2) – Inter Europol – 3'40"264 - 33

39 – Umbrarescu-Lopez-Schmid (Lexus RC F) – Akkodis ASP – 3'55"276 - 27

40 – Heriau-Mann-Rovera (Ferrari 296) – AF Corse – 3'56"835 - 30

41 – Kimura-Serra-Stevenson (Ferrari 296) – Kessel – 3'56"993 - 31

42 – Robin-Hawksworth-Gehrsitz (Lexus RC F) – Akkodis ASP – 3'57"227 - 30

43 – Flohr-Castellacci-Rigon (Ferrari 296) – AF Corse – 3'57"666 - 31

44 – Au-Hartog-Bachler (Porsche 911) – Manthey – 3'57"769 - 31

45 – Shahin-Boguslavskiy-Farfus (BMW M4) – WRT – 3'58"040 - 28

46 – Toledo-Wadoux-Agostini (Ferrari 296) – AF Corse – 3'58"056 - 31

47 – Hardwick-Pera-Lietz (Porsche 911) – Manthey – 3'58"169 - 31

48 – Al Harthy-Rossi-K.van der Linde (BMW M4) – WRT – 3'58"294 - 29

49 – Sousa-Tuck-Barker (Ford Mustang) – Proton – 3'58"442 - 26

50 – Gattuso-Levorato-Olsen (Ford Mustang) – Proton – 3'58"634 - 28

51 – Leung-Gelael-Sato (McLaren 720S Evo) – United Autosports – 3'58"647 - 30

52 – DeBoer-Hasse Clot-Barrichello (Aston Martin Vantage) – R.S.Leman – 3'58"703 - 25

53 – Berry-Hodenius-M.Martin (Mercedes AMG) – Iron Lynx – 3'58"721 - 26

54 – Hui-Froggatt-Cheever (Ferrari 296) – Tempesta – 3'58"827 - 25

55 – Cottingham-Saucy-Baud (McLaren 720S Evo) – United Autosports – 3'58"872 - 19

56 – Van Rompuy-Andrade-Eastwood (Corvette Z06) – TF Sport – 3'59"192 - 29

57 – S.Grove-B.Grove-Stolz (Mercedes AMG) – Iron Lynx – 3'59"458 - 29

58 – Keating-Edgar-Juncadella (Corvette Z06) – TF Sport – 3'59"477 - 27

59 – C.Martin-Frey-Gatting (Porsche 911) – Iron Dames – 3'59"615 - 31

60 – Gilbert-Hanafin-Rueda (Mercedes AMG) – Iron Lynx – 3'59"913 - 19

61 – James-Drudi-Robichon (Aston Martin Vantage) – HoR – 4'00"151 - 25

62 – Fidani-Kern-Bell (Corvette Z06) – AWA – 4'00"249 - 27


Klik hier voor de tijdenlijst van de testdag van de 24 Uur van Le Mans op zondag 8 juni 2025



24H_Le_Mans_event_banner

Bekijk ook eens de video's, eigen beelden en interviews over de Formule 1 met Jos en Max Verstappen. Verder ook beelden van alle andere takken van de auto- en motorsport, rallysport, Dakar en karting. Abonneer je dan ook gelijk even gratis op ons RaceXpress YouTube-kanaal!

 

MEER NIEUWS...
P1 Travel - Bezoek je droomevenement!

Babe-box

Xtra

COLUMNS