Autosport Internationaal Toerwagens • Autosport INT Diversen

ABT doet mee aan de 24-uursrace met sterke partners en rijdersbezetting

Uitgegeven door Johan van de Kerkhof • 17 juni 2025 12:00

Nog maar een weeken dan begint een van de grootste autosportavonturen op de Nordschleife van de Nürburgring. ABT Sportsline heeft de rijdersbezetting bevestigd voor de twee Lamborghini Huracán GT3 EVO2's die op 21 en 22 juni 2025 deelnemen aan de 24-uursrace van ADAC Ravenol. De definitieve ontwerpen van de raceauto's zijn onthuld en tonen een indrukwekkende reeks high-profile partners.

ABT Lambrorghini

De voorbereidingen op het circuit zijn afgerond, inclusief deelname aan twee NLS-weekenden en de officiële 24-uurskwalificatie. De definitieve rijdersbezetting voor de twee Lamborghini Huracán GT3 EVO2's is nu bevestigd: Mirko Bortolotti , Jordan Pepper en Dani Juncadella besturen de auto #27, en Christian Engelhart , Luca Engstler en Marco Mapelli zitten om beurten achter het stuur van de auto #28.We hebben de afgelopen maanden intensief gewerkt aan het verfijnen van routines en procedures, en om elke coureur, engineer en monteur de kans te geven een nog nauwere band met elkaar te krijgen,” zegt ABT Motorsport Director Martin Tomczyk. “Natuurlijk heeft een 24-uursrace - en nog meer op de Nordschleife - altijd verrassingen in petto. Maar met onze twee sterke rijdersteams, die zowel op als naast de baan heel goed samenwerken, heb ik er alle vertrouwen in dat we de uitdagingen van deze unieke race het hoofd kunnen bieden.

ABT heeft een speciale verrassing voor de fans, die toeschouwers eind mei tijdens de kwalificaties ontdekten: de twee Lamborghini-raceauto's hebben verschillende designs. “In 2023 waren de fans dol op onze zwarte Lamborghini en vorig jaar was de donkerblauwe Red Bull-auto meteen een publiekslieveling. Nu brengen we beide ontwerpen samen op het circuit,” zegt Tomczyk. Terwijl de #27-auto start met een ontwerp dat bijna identiek is aan dat van 2024, zal de #28-auto volledig zwart zijn.

ABT Lambrorghini

"Martin Tomczyck"
Ik heb er alle vertrouwen in dat we de uitdagingen van deze unieke race aankunnen.

ABT Head of Sport Marketing Harry Unflath heeft een groot aantal high-profile partners aan zich weten te binden, waarvan velen al lange tijd bij het team betrokken zijn. Net als vorig jaar is Red Bull dominant aanwezig, niet alleen met het voertuigontwerp en de teamnaam (#27 Red Bull Team ABT), maar ook met talloze hospitality- en marketingactiviteiten in de paddock en rond het circuit. De Schaeffler Groep, SÜDPACK, H&R, SONAX, MAHA, Müller en de MR Group zijn ook aan boord als belangrijke partners. Lamborghini Singen, AlphaTauri en Ravenol zijn verdere toevoegingen aan de partner- en sponsorfamilie. “We zijn er trots op dat zoveel van onze jarenlange partners, maar ook nieuwe bedrijven, zich bij ons aansluiten voor ons avontuur op de Nordschleife,” zegt Unflath. “Ik vind dat beide auto's er fantastisch uitzien op het circuit, op foto's en op tv.”

null

De Eifelklassieker heeft ook een speciale betekenis voor Hans-Jürgen Abt. “Sinds ons debuut meer dan 25 jaar geleden hebben we hier veel emotionele momenten beleefd, maar een overwinning ontbreekt nog steeds,” zegt de CEO van de ABT Group. “Ik hoop dat we onze fans dit jaar veel plezier kunnen doen met ons sterke pakket op en naast de baan.”

ABT Lambrorghini

De raceweek op de Nürburgring begint traditioneel op woensdagmiddag (18 juni) met de Adenauer Racing Day. De #27 Lamborghini en alle zes ABT-coureurs zijn dan in het centrum van de stad om samen met de fans in de sfeer van de enduranceklassieker te komen. Op donderdag om 13.00 uur gaan de auto's voor het eerst het circuit op voor de kwalificatie.

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS