Formule 1

Fans mogen wereldwijde stem uitbrengen op testlivery van Atlassian Williams Racing voor 2026

Uitgegeven door HJ van Keulen • 9 december 2025 19:23

Fans van Atlassian Williams Racing over de hele wereld krijgen de kans om te bepalen hoe de 2026-bolide eruitziet wanneer deze volgend jaar voor het eerst de baan op gaat. In de nieuwste demonstratie van Williams’ toewijding om fans dichter bij de Formule 1 te brengen dan welke andere renstal ook, kunnen supporters stemmen op hun favoriete livery die de FW48 zal dragen tijdens de voorbereidingen op het nieuwe seizoen.

Fans mogen wereldwijde stem uitbrengen op testlivery van Atlassian Williams Racing voor 2026

Zes indrukwekkende ontwerpen nemen het tegen elkaar op om Your Livery te worden, bestuurd door Alex Albon en Carlos Sainz tijdens de eerste ronden van het volledig nieuwe tijdperk binnen de F1-reglementen. Alle zes ontwerpen bevatten tinten van Williams’ kenmerkende blauw; drie daarvan verwerken bovendien het nieuwe teamlogo – een moderne interpretatie van oprichter Sir Frank Williams’ ‘Forward W’, dat terug te zien was op alle negen winnende auto’s in de constructeurstiteljaren – in een opvallend ‘dazzle-patroon’.

Fans hebben zeven dagen de tijd om te stemmen via williamsf1.com; de stemperiode opent op 9 december en sluit op 16 december. De winnende livery zal te zien zijn op de FW48 tijdens een van de meest veelbesproken voorbereidingsperiodes van de afgelopen jaren, waaronder de eerste test in januari in Barcelona.

Nieuwe regelgeving betekent dat de F1-auto’s van volgend jaar volledig nieuw zijn – korter, lichter en ontworpen voor nog nauwere races. De grootste regelwijziging van een generatie biedt een herstart, en Williams bouwt hier al naartoe als volgende stap op weg naar nieuwe titelambities.

Dit komt na het meest succesvolle seizoen van het team sinds 2016, waarin de vijfde plaats werd behaald in het constructeurskampioenschap met 137 punten.

De fan-stemming over de livery is het nieuwste voorbeeld van de manier waarop supporters helpen het team vooruit te stuwen, na de campagne ‘Driven By Words’ met Gulf Oil International Ltd in 2025, die meer dan 140.000 inzendingen opleverde van gedachten, gevoelens en emoties die fans met het team associëren. Fans kozen in 2023 ook al de ‘Bolder than Bold’-livery in een wereldwijde stemming – onderdeel van Williams’ unieke fan-gerichte aanpak, waaronder fan zones in stadscentra en innovatieve digitale ervaringen.

James Vowles, teambaas van Atlassian Williams Racing zei: “Eén van de mooiste ervaringen dit jaar was het toenemende aantal fans dat vol trots blauw draagt om Atlassian Williams Racing te steunen op onze weg terug naar de top. Er is geen betere manier om 2026 te beginnen dan onze miljoenen fans wereldwijd de kans te geven om te bepalen hoe de FW48 eruitziet tijdens zijn eerste meters. Het wordt iets bijzonders voor het team en een eer om de fan-livery te dragen bij het ingaan van een nieuw tijdperk in de sport.”

Alex Albon, Atlassian Williams Racing zei: “We zien de enorme passie en betrokkenheid van de fans bij elke race en in de duizenden berichten die ons vooruit helpen. Ik kan niet wachten om te zien welk van deze zes geweldige ontwerpen zij kiezen om het nieuwe F1-tijdperk van 2026 mee te openen tijdens de testen in Barcelona. Kies jouw favoriete tint van Williams-blauw en breng nu je stem uit!”

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS