Uitgelicht: Bahrain International Circuit, lange rechte stukken niet in voordeel Max Verstappen
Uitgegeven door Mitchell Koolen • 14 april 2017 10:04
Vanaf vandaag is het zover! Dan gaat de derde Formule 1 Grand Prix van het seizoen 2017 van start in Bahrein. Plaats van handeling: het Bahrain International Circuit. Het circuit wordt door de teams en coureurs gezien als een grote uitdaging want de auto's, banden, remmen en de motor krijgen het zwaar te verduren in het warme Bahrein, waar temperaturen van 40 graden Celsius niet onbekend zijn. Wat kan Max Verstappen in de zandbak van Bahrein?
In 2016 was de winst van de Grand Prix voor Mercedes AMG Petronas coureur Nico Rosberg. Kimi Raikkonen parkeerde zijn Scuderia Ferrari tien seconden later in Parc Fermé, terwijl Lewis Hamilton het ongenoegen had als derde te finishen. Max Verstappen behaalde met een zesde plaats voor het team van Scuderia Toro Rosso de eerste punten voor het team binnen.
De Grand Prix van Bahrein wordt gekenmerkt door het feit dat er gestart wordt in de avond en de race wordt gezien als een 'nachtrace'. Door de temperatuurverschillen is het erg lastig om een goede grip te krijgen wat het erg lastig maakt. Temeer omdat het zand uit de woestijn door de altijd aanwezige wind vrij spel heeft op de baan. Hierdoor kan het verraderlijk glad zijn. Of het circuit ook goedgezind is voor het team van Red Bull Racing valt te bezien, want de lange rechte stukken zijn niet in het voordeel van het team uit Milton Keynes.
Gegevens Bahrain International Circuit.
Locatie Sakhir, Bahrein
Tijdzone GMT +3
Geopend 2004
Architect Hermann Tilke
Lengte 5.412 km
Bochten 15
Snelste ronde 1:30.252 (Michael Schumacher, Ferrari, 2004)




