Formule 1

VCARB CEO onthult de betekenis achter de 'RB' in de nieuwe naam van het team

Uitgegeven door Bas Kaligis • 9 februari 2024 20:04

Toen werd aangekondigd dat het juniorteam van Red Bull in het seizoen 2024 'Visa Cash App RB' zou heten, waren experts en fans in de war door de nieuwe naam van het team. Voormalig F1-coureur Giedo van der Garde bespotte het als een naam die 'niet gepast is voor een Formule 1-team'. Jenson Button was zelfs verbijsterd.

null


"Visa Cash App... wat komt daarna? Het is dus Visa. Cash App. RB. Wat?", vertelde de wereldkampioen van 2009 aan de Associated Press toen hem naar zijn gedachten werd gevraagd. De naam werd vrijwel meteen afgekort tot VCARB. Sociale media grapten dat het klonk als een 'hack dieet' of een 'supplement', maar anderen waren meer geïnteresseerd in de 'RB'.

Het zou kunnen staan voor het juniorteam van Red Bull, zo werd gesuggereerd. Anderen vermoedden dat het 'Racing Bulls' was, de naam waarvan velen dachten dat het team die zou krijgen vóór de bevestiging van de Visa Cash App. VCARB CEO Peter Bayer heeft nu bevestigd dat de 'RB' 'echt' voor 'Red Bull' staat.

Hij legde uit: "Het hoofd sponsoring bij Visa, Andrea Fairchild, zei in een interview dat het een beetje een mond vol is, maar de realiteit is dat we vorig jaar vanaf het begin hebben gezegd dat we dichter bij de Red Bull-familie komen te staan. "We wilden de stier en de RB terugbrengen. Binnen de Red Bull familie zijn er de Flying Bulls, dat is de vliegtuigcollectie die de heer Mateschitz had, dat zijn de Flying Bulls. Toen zei iemand in het bedrijf: 'Waarom noemen we deze jongens niet de Racing Bulls, zodat ze een identiteit hebben waarop ze kunnen voortbouwen als sponsors veranderen?'"

"We moesten alles veranderen, de bedrijfsnaam en alles in het bedrijf, inclusief het belastingkantoor, dus het was een hele inspanning. Het past goed in de familie, en de " target="_blank">RB staat echt voor Red Bull, en toen was het een geweldig probleem om te hebben, want Visa is een van de grootste merken ter wereld, en Cash App is een van de meest spectaculaire merken in de financiële wereld, vooral in de VS - en beide wilden met ons samenwerken."

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS