Formule 1

Ted Kravitz legt uit waarom RB20 niet onsuccesvol is Mercedes zeropod concept 2.0

Uitgegeven door Bas Kaligis • 29 februari 2024 07:45

Met de introductie van Mercedes-achtige sidepods en verticale inlaten heeft de RB20 misschien wat ontwerpidee�n 'geleend' van Mercedes, maar Ted Kravitz is er stellig van overtuigd dat het geen kopie is van de 'niet zo succesvolle' Mercedes zeropod. Na het epische succes van vorig jaar, met 21 overwinningen uit 22 races, koos Red Bull ervoor om de RB19 niet aan te passen, maar in plaats daarvan een radicaal andere RB20 op de baan te zetten met een vernieuwde interpretatie van de sidepod.

Max Verstappen #F1


Terwijl rivalen de aanpak van Red Bull van vorig jaar overnamen, leunt de nieuwe auto van het team uit Milton Keynes meer op het vroegere zeropod-concept van Mercedes en heeft hij verticale inlaten in de sidepods. Het krimpende bodywork zijn het gesprek van de dag. Velen vragen zich af of Red Bull de juiste keuze heeft gemaakt, gezien de problemen die Mercedes in het verleden heeft gehad en die er uiteindelijk toe hebben geleid dat het de zeropod-kwestie hebben laten vallen.

De vraag of Red Bull het ontwerp van de zeropod heeft laten werken terwijl 'Mercedes dat niet kon' werd gesteld aan Ted Kravitz, ironisch genoeg door een 'George'. Kravitz zegt echter dat de RB20 weliswaar 'ontwerpideeën' van Mercedes overneemt, maar dat het niet het concept van Mercedes is. "Ik weet dat het misschien lijkt op het niet zo succesvolle concept van de Mercedes sidepod, maar dat is het eigenlijk niet", legt hij uit aan Sky Sports. "Het is nog steeds van de Red Bull 2023-familie, maar ze hebben ervoor gekozen om veel van de interne onderdelen te verplaatsen om aerodynamische voordelen te behalen en ze hebben wat ontwerpideeën geleend van die Mercedes om dat mogelijk te maken."

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS