Formule 1

Roze Duracell Bunny te zien in Monaco op de Williams Racing-bolide van Albon en Sargeant + LIVERY

Uitgegeven door Bas Kaligis • 23 mei 2024 12:10

MONACO - De iconische Duracell Bunny maakt dit weekeinde in de straten van Monte Carlo zijn debuut in de Formule 1 met Williams Racing tijdens de Grand Prix van Monaco. Het zeer herkenbare roze konijntje zal te zien zijn op de FW46-auto (vernoemd naar oprichter Frank Williams), terwijl deze door de historische straten van Monte Carlo racet, met F1-coureurs Alex Albon en Logan Sargeant achter het stuur.

 Monaco Williams Racing F1 Duracell

Het is onderdeel van een spectaculaire, eenmalige kleuruitbreiding voor één van de meest prestigieuze evenementen op de Formule 1-kalender. Het opvallende ontwerp is een speciale samenwerking tussen Williams Racing en partner Duracell. Zij willen de nieuwste innovatie van het wereldberoemde batterijmerk op het gebied van batterijvermogen, Duracell Optimum, onder de aandacht brengen.

Het is precies op tijd voor de release van een nieuwe tv-commercialcampagne met het konijn. Die laat zien hoe Duracell vergeleken kan worden met de hoge prestaties van het Williams Racing-team. Deze commercial zal worden uitgezonden in vijftien landen in Europa en Zuid-Amerika.

Duracell batterijen gaan lang mee

De speciale kleuruitbreiding in Monaco is de laatste in een reeks creatieve partnerschapsacties van Williams Racing, waaronder de meervoudig bekroonde Gulf x Williams Fan Livery Campaign waarbij fans de 'Bolder than Bold'-kleuren kozen voor drie Grands Prix in 2023.
En daarbij ook het onlangs gelanceerde ‘Lap of Legends-project’ met Michelob ULTRA waarbij AI-technologie wordt gebruikt voor 's werelds eerste Real vs Virtual F1-race.

Duracell is in 2022 partner geworden van Williams Racing en brengt twee merken samen die gedreven worden door prestaties en baanbrekende technologie.

James Bower, commercieel directeur: “Williams Racing is verheugd om het Duracell-konijn voor het eerst de Formule 1 te laten ervaren, waarbij een iconisch symbool wordt verenigd met een iconisch circuit. Het zal onvergetelijk zijn om hem door de beroemde tunnel en rond Casino Square te zien racen in de FW46. We kijken ernaar uit om te racen met de kracht en energie die Duracell Optimum vertegenwoordigt. We zijn altijd op zoek naar innovatie voor onze partnerschappen en dit speciale ontwerp voor Monaco is daar een perfect voorbeeld van.”

Daniel Sierra, Marketing Vice President, Duracell: “We zijn blij om samen te werken met Williams Racing voor deze speciale gelegenheid tijdens de Grand Prix van Monaco. Als merk dat bekend staat om het voorzien van energie voor het dagelijks leven met geavanceerde technologie, zijn we verheugd om ons volgende niveau van kracht naar de wereld van Formule 1 en daarbuiten te brengen en om de blijvende geest van onze Duracell Bunny in de straten van Monaco te laten zien.” /Door Sterre Haasnoot

Williams reed in 2023 met een speciale livery voor de F1-races in Singapore, Japan en Qatar. Fans konden toen online op diverse ontwerpen stemmen en de 'Bolder than Bold'-look won de verkiezing. Tijdens de drie races besteedde Williams extra aandacht aan sponsor Gulf.


 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS