Autosport Internationaal Toerwagens • Autosport INT Diversen

Mitjet International klaar om in 2024 Europa te veroveren

Uitgegeven door HJ van Keulen • 11 februari 2024 13:01

Mitjet International zet dit jaar zijn groei verder. Een hechtere link tussen het Franse en Noord-Europese kampioenschap maakt beide series aantrekkelijker en zorgt voor grotere startgrids.

Mitjet International

Het seizoen 2024 van Mitjet International belooft heel spannend te worden, met kampioenschappen die in het kader van de meetings van de SRO Motorsports Group worden georganiseerd. Om op de meest gerenommeerde circuits van Europa voor uitzonderlijke startgrids te zorgen houden de Trophée Mitjet France en de Trophée Mitjet Nord Europe drie gemeenschappelijke weekends, wat zorgt voor nog meer intensief racen en niet minder dan acht potentiële raceweekends!

Mitjet International

Met zijn buizenchassis en zijn Renault tweeliter motor produceert de Mitjet 2L 230 pk voor een gewicht van 910 kg, cijfers die garant staan voor een uitzonderlijke race-ervaring. De bolide is geschikt voor iedereen, van debutant tot ervaren racer, en staat met vier races van 20 minuten per weekend garant voor enkele stoten pure adrenaline.


Een zes sterren-kalender voor de Trophée Mitjet France
Het deelnemersveld van de Trophée Mitjet France wordt jaar na jaar sterker. Met zijn zes meetings en 24 races is het één van de drie pijlers van Mitjet International.

Mitjet International de Trophée Mitjet France

Enkel topcircuits worden in 2024 door de rijders van de Trophée Mitjet France aangedaan: Nogaro (tijdens de Coupes de Pâques van 29 maart tot 1 april), Spa-Francorchamps (tijdens de SRO Spa Speedweek van 21 tot 23 juni), Hockenheim (van 19 tot 21 juli), Magny-Cours (van 23 tot 25 augustus), Dijon-Prenois (13 tot 15 september) en Circuit Paul Ricard (van 4 tot 6 oktober, ter gelegenheid van het SRO Racing Festival).


Drie meetings samen met de Trophée Mitjet Nord Europe
Na een eerste spectaculair seizoen gaat de Trophée Mitjet 2L Nord Europe in 2024 op zijn elan door, en vestigt zich zo als zelfstandig kampioenschap. Op het programma staan er vijf meetings (en dus 20 races), verdeeld over vier landen.

Mitjet International de Trophée Mitjet Nord Europe

Door drie meetings van de Trophée Mitjet Nord Europe te laten samenvallen met de Trophée Mitjet France levert Mitjet International nog meer inspanningen om rijders en teams toe te laten een dubbel programma af te werken en zo voor beide titels te gaan.

De Trophée Mitjet Nord Europe start in Nederland, op het schitterende F1-circuit van Zandvoort (van 3 tot 5 mei), waarna het richting het Belgische Zolder gaat (van 17 tot 19 mei). Volgen de drie gemeenschappelijke meetings met de Trophée Mitjet France: Spa Speedweek (van 21 tot 23 juni), Hockenheim (van 19 tot 21 juli) en Dijon-Prenois (van 13 tot 15 september).

Mitjet International

Van de acht meetings die in de twee kampioenschappen mogelijk zijn worden er twee afgewerkt in het voorprogramma van de prestigieuze Fanatec GT World Challenge Europe en één in het kader van het tiendaagse programma van de CrowdStrike 24 Hours of Spa, die in 2024 hun 100ste verjaardag vieren.

Alles is er dus klaar voor. Afspraak over acht weken voor de grootse start van het seizoen 2024 van Mitjet International, tijdens de Coupes de Pâques in Nogaro.

Mitjet International

Julien de Miguel Manager van de Trophée France en Trophée Nord Europe
“We starten het vierde seizoen van Mitjet International, tevens het derde in het voorprogramma van de meetings van SRO Motorsports Group. Met vier meetings in het voorprogramma van het Championnat de France FFSA GT en twee in de GT World Challenge Europe wordt de visibiliteit van onze kampioenschappen duidelijk verhoogd. Onze sterke band met SRO liet ons ook toe deel uit te maken van de Spa Speedweek, en te racen in het unieke kader van het eeuwfeest van de CrowdStrike 24 Hours of Spa. Het is ook de eerste keer dat we twee manches van de Trophée Mitjet France buiten Frankrijk organiseren, dankzij de gemeenschappelijke meetings met de Trophée Nord Europe. Dat laat meer rijders en teams toe een dubbel programma af te werken en staat garant voor een hoger niveau in beide kampioenschappen. We zijn nu al heel benieuwd wat dit seizoen ons aan spektakel zal brengen!”

Mitjet International

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS