Formule 1

Droom komt uit voor Nederlandse simracer, die Max Verstappen verslaat in Heineken® Player 0.0: "Onbeschrijfelijk"

Uitgegeven door Bas Kaligis • 7 december 2023 04:05

Amsterdam - Een droom kwam uit voor sim-racer Floris Wijers (24) uit Soest. Hij kreeg het ondenkbare voor elkaar en versloeg in de Heineken Experience drievoudig F1® wereldkampioen Max Verstappen tijdens de internationale finale van de Heineken® Player 0.0 competitie. Wijers overtuigde eerder op de avond al tijdens de kwalificatie van de sim-race, waarin hij de pole positie al wegkaapte voor de neus van de concurrentie uit Brazilië, Canada en Max Verstappen. Tijdens de uiteindelijke simrace van de wereldwijde krachtmeting, te midden van de historische muren van de Heineken Experience in Amsterdam, wist Wijers zijn concurrenten ver achter zich te laten. Op plek twee eindigde João Piana uit Brazilië, Verstappen eindigde als derde. Er stond dus opnieuw een Nederlander bovenop het podium van een F1®-race, maar dit keer virtueel. RaceXpress was erbij zag de winnaar schitteren!

Winnaar Floris Wijers (midden) tussen Max Verstappen (l) en zijn internationale concurrenten

Winnaar Floris Wijers (midden) tussen Max Verstappen (l) en zijn internationale concurrenten

De Heineken® Player 0.0-campagne is het nieuwe gaming-initiatief dat Heineken® en Max Verstappen dit jaar samen hebben ontwikkeld om een virtuele race-ervaring voor fans te creëren. In verschillende landen konden deelnemers strijden om de landstitel en een plek in de felbegeerde finale. Met als ultiem hoogtepunt: racen tegen de regerend F1® wereldkampioen himself. Met Player 0.0 brengt de brouwer de boodschap ‘When You Drive, Never Drink’ nog meer tot leven. Met het platform en de competitie draagt Heineken® op een vernieuwende en interactieve manier de boodschap uit dat de beste bestuurder - zowel in de ‘echte’, als in de virtuele wereld - degene is die niet gedronken heeft – tenzij het een Heineken® 0.0 is.

Floris Wijers

In een race over 18 ronden op het virtuele circuit van Zandvoort, gingen de finalisten uit Nederland, Canada, Brazilië en Mexico de strijd met elkaar en de wereldkampioen aan. Ondanks een straf van 5-seconden voor te hard rijden in de pitstraat, wist Floris een ruime voorsprong op te bouwen en bleek hij met een verbluffende controle de snelste op het virtuele circuit. Winnaar Floris Wijers, in het dagelijks leven werkzaam in de IT-branche, kan de winst nog niet helemaal bevatten: “Wat een onbeschrijfelijk gevoel is dit. Dat ik heb mogen racen tegen de wereldkampioen en hem ook nog eens heb kunnen verslaan, voelt als een droom die uitkomt. Ik ben heel trots op deze overwinning en dit vergeet ik nooit meer!”

Rob Van Griensven, Director Global Digital Heineken: “De Player 0.0 finale is zoveel meer dan een race: het is het hoogtepunt van onze wereldwijde campagne rondom motorsport en verantwoord alcoholgebruik. Door middel van het gaming-initiatief konden we een nieuwe doelgroep aanspreken en op een sportieve en laagdrempelige manier het serieuze onderwerp van verantwoord alcoholgebruik aankaarten. Een manier die goed bij deze doelgroep past. We kijken nu al uit naar het volgende seizoen waarin fans nog meer spektakel kunnen verwachten en we op verrassende wijze aandacht blijven geven aan onze boodschap When You Drive, Never Drink.”

Nu het sim-race seizoen 2023 is afgesloten, bereidt Heineken® zich voor op nog meer sim-race sensatie in 2024. De wereldwijde Player 0.0 competitie wordt aankomend jaar verder uitgebreid om nog meer racefans te bereiken. Er zullen meer landen deelnemen en Heineken® blijft de boodschap van de campagne uitdragen via haar partnerships in de motorsport.

Verantwoorde alcoholconsumptie
Heineken pakt al jaren een voortrekkersrol in het stimuleren van verantwoord alcoholgebruik en besteedt minimaal 10% van het beschikbare marketingbudget aan het kracht bijzetten van deze boodschap. Met Player 0.0 brengt de brouwer de boodschap ‘When You Drive, Never Drink’ nog meer tot leven. Met het platform en de competitie draagt Heineken® op een vernieuwende en interactieve manier de boodschap uit dat de beste bestuurder - zowel in de ‘echte’, als in de virtuele wereld - degene is die niet gedronken heeft. Tenzij het een Heineken® 0.0 is.

Over Player 0.0
Player 0.0 maakt deel uit van de bredere samenwerking tussen Heineken® en drievoudig Formule 1 wereldkampioen Max Verstappen. Met het platform en de competitie draagt Heineken® op een vernieuwende en interactieve manier de boodschap uit dat de beste bestuurder - zowel in de ‘echte’, als in de virtuele wereld - degene is die niet gedronken heeft – tenzij het een Heineken® 0.0 is. Deze boodschap is onderdeel van de wereldwijde ‘When You Drive, Never Drink’ campagne, waarin verantwoorde alcoholconsumptie centraal staat. Hiermee zet Heineken® zich in om de houding ten aanzien van rijden onder invloed te veranderen.

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS