Autosport Internationaal Toerwagens • World GT1

Aston Martin presenteert gloednieuwe Vantage GT4 + FOTO's

Uitgegeven door Casper Bekking • 1 december 2010 13:43

Aston Martin Racing heeft de nieuwe Vantage GT-bolide voor het komende FIA European GT-seizoen gepresenteerd. De nieuwe V8-aangedreven auto is gebaseerd op de V12 Vantage straatauto, met verhoogde aerodynamica en minder downforce. Ook de 4.7 liter motor is op enkele plaatsen verbeterd. De huidige Vantage GT4 debuteerde in 2009 maar is nu op vele vlakken verbeterd. Bovendien kunnen de klantenteams voor het eerst beschikken over ABS en traction control. Beide systemen zijn geoptimaliseerd door Bosch om zowel in natte als droge omstandigheden goed te functioneren.


De nieuwe auto beschikt over een nieuwe splitter om de downforce aan de voorzijde te verhogen. Bovendien wordt de lucht beter begeleid naar de remmen en radiator. De achterzijde werkt beter door een nieuwe vloer en een carbonfiber diffuser. Aston Martin Racing heeft in de afgelopen twee jaar meer dan tachtig Vantage GT4's verkocht, en is de meest succesvolle bolide in hun klasse geworden. In 2010 won het met de Nederlander Paul Meijer de European GT4 Cup, evenals de GT4-klasse tijdens de 24 uren van Dubai, Nurburgring en Spa.








2011 Vantage GT4 specification

Engine:
¡ 4.7 litre V8 GT4 race specification engine with new engine mapping for 2011
¡Transmission:
¡ SportshiftTM or 6-speed manual gearbox
¡ Twin plate competition clutch
¡ Limited slip differential
Chassis:

¡ Aluminium chassis with Aston Martin Racing-designed steel roll cage to FIA regulations
¡ V8 Vantage road car bodywork with new:
¡- V12 Vantage front bumper and splitter
¡- V12 Vantage rear bumper and diffuser
¡- V12 Vantage increased rear boot 'flip'
¡- V12 Vantage clear rear lights

Suspension:

¡Front and rear double wishbone suspension with adjustable toe and camber
¡Bilstein dampers (adjustable for ride-height only)
¡Koni 2-way adjustable damper (optional)
¡Rose-jointed suspension upgrade (optional)
Brakes:

¡Four piston monobloc front callipers with race pistons (reduced thermal conductivity)
¡Four piston monobloc rear callipers
¡Two-piece floating front brake discs with the latest Brembo drive system
¡Twin outlet front brake cooling ducts
¡Pagid RS29 brake pads front and rear (standard)
¡Endurance brake upgrade (optional)
¡Bosch race-developed ABS and traction control system (optional)
Fuel system:

¡100l single-fill fuel tank (standard)
¡120l endurance single or duel-fill tanks (optional)
Wheels:

Cast magnesium 5-stud OZ racing wheels

Front: 10" x 18"

Rear: 11" x 18"

Further options:

¡GT4 electrical diagnostic system
¡Cosworth D2/D3 datalogging systems
¡Air-conditioning
¡Air jacks

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS