Autosport Internationaal Toerwagens • Le Mans

Uitslag VT3 24H Le Mans

Uitgegeven door Bas Kaligis • 12 juni 2025 16:28

De 24 Uur van Le Mans 2025 ging op donderdag 12 juni verder met een drie uur durende derde vrije training op Circuit de la Sarthe als opwarmer voor de Hyperpole. De drie uur durende FP3-sessie werd aangevoerd door de nummer 5 Porsche Penske Motorsport, met Julien Andlauer, Michael Christensen en Mathieu Jaminet, die een rondetijd reden van 3:24.717. Cadillac ziet er ook sterk uit deze Le Mans en het trio met Bamber, Bourdais en ex-wereldkampioen F1 Jenson Button noteerde de tweede tijd voor merkgenoten Stevens-Nato-Lynn in de Cadillac V-Series.R gevolgd door twee Ferrari's 499P. In de LMP2-klasse ging de snelste tijd naar de nummer 29 van TDS Racing, bestuurd door Rodrigo Sales, Mathias Beche en Clιment Novalak, met een tijd van 3:36.827. In de LMGT3-klasse ging de eer naar de nummer 27 Aston Martin van het Heart of Racing Team, met Ian James, Mattia Drudi en Zach Robichon, die een tijd noteerden van 3:55.897. Nu gaat de focus op de Hyperpole. Wie van de fabrikanten gaat er met de pole vandoor?

Cadillac V-Series.R


Uitslag VT3 24H Le Mans:

1 – Andlauer-Christensen-Jaminet (Porsche 963) – Penske – 3'23"544
2 – Bamber-Bourdais-Button (Cadillac V-Series.R) – Jota – 3'25"533
3 – Stevens-Nato-Lynn (Cadillac V-Series.R) – Jota – 3'25"609
4 – Pier Guidi-Calado-Giovinazzi (Ferrari 499P) – Ferrari – 3'25"705
5 – Kubica-Ye-Hanson (Ferrari 499P) – AF Corse – 3'26"322
6 – Rast-Frijns-S.Van der Linde (BMW M Hybrid V8) – WRT – 3'26"367
7 - Nasr-Tandy-Wehrlein (Porsche 963) – Penske – 3'26"855
8 – Aitken-Drugovich-Vesti (Cadillac V-Series.R) – Whelen – 3'26"914
9 – Fuoco-Nielsen-Molina (Ferrari 499P) – Ferrari – 3'26"948
10 – D.Vanthoor-Marciello-Magnussen-Eng (BMW M Hybrid V8) – WRT – 3'27"080
11 – Conway-Kobayashi-De Vries (Toyota GR010 Hybrid) – Toyota – 3'27"356
12 – Estre-L.Vanthoor-Campbell (Porsche 963) – Penske – 3'27"400
13 – Riberas-Sorensen-De Angelis (Aston Martin Valkyrie) – Aston Martin – 3'27"507
14 – Buemi-Hartley-Hirakawa (Toyota GR010 Hybrid) – Toyota – 3'27"741
15 – Schumacher-Makowiecki-Gounon (Alpine A424) – Alpine – 3'28"702
16 – Tincknell-Gamble-Gunn (Aston Martin Valkyrie) – Aston Martin – 3'29"269
17 – Duval-Jakobsen-Vandoorne (Peugeot 9X8) – Peugeot – 3'29"292
18 – R.Taylor-J.Taylor-Albuquerque (Cadillac V-Series.R) – WTR – 3'29"315
19 – Jani-Pino-Varrone (Porsche 963) – Proton – 3'29"401
20 – Chatin-Habsburg-Milesi (Alpine A424) – Alpine – 3'30"035
21 – Di Resta-Jensen-Vergne (Peugeot 9X8) – Peugeot – 3'30"650
22 – Sales-Beche-Novalak (Oreca 07 P2) – TDS – 3'36"827
23 – Schneider-Jarvis-Hanley (Oreca 07 P2) – United AS – 3'37"436
24 – Smiechowski-Dillmann-Yelloly (Oreca 07 P2) – Inter Europol – 3'37"563
25 – Van Der Zande-Fittipaldi-Heinemeier (Oreca 07 P2) – United AS – 3'37"663
26 – Hyett-Cameron-Deletraz (Oreca 07 P2) – AO by TF – 3'37"797
27 – Lafargue-Van Uitert-Alvarez (Oreca 07 P2) – IDEC – 3'38"744
28 – Kurtz-Catsburg-Quinn (Oreca 07 P2) – Algarve Pro – 3'38"745
29 – Gray-Masson-Perera (Oreca 07 P2) – VDS Panis – 3'38"820
30 – Roda-Binder-Viscaal (Oreca 07 P2) – Proton – 3'39"155
31 – Perrodo-Vaxiviere-Da Costa (Oreca 07 P2) – AF Corse – 3'39"303
32 – M.Jensen-Cullen-Pilet (Oreca 07 P2) – RLR M – 3'39"560
33 – Ried-Capietto-De Gerus (Oreca 07 P2) – Iron Lynx-Proton – 3'39"619
34 – Kaiser-Fluxa-Pourchaire (Oreca 07 P2) – Algarve Pro – 3'40"172
35 – Malykhin-Blomqvist-Vautier (Oreca 07 P2) – CLX Pure – 3'40"296
36 – Rao-Bolukbasi-Braun (Oreca 07 P2) – Nielsen – 3'40"602
37 – Chadwick-Jaubert-Lotterer (Oreca 07 P2) – IDEC – 3'41"041
38 – Boulle-Simmenauer-Ghiotto (Oreca 07 P2) – Inter Europol – 3'41"744
39 – James-Drudi-Robichon (Aston Martin Vantage) – HoR – 3'55"897
40 – Hardwick-Pera-Lietz (Porsche 911) – Manthey – 3'55"934
41 – Robin-Hawksworth-Gehrsitz (Lexus RC F) – ASP – 3'56"024
42 – DeBoer-Hasse Clot-Barrichello (Aston Martin Vantage) – R.S.Leman – 3'56"608
43 – Al Harthy-Rossi-K.Van der Linde (BMW M4) – WRT – 3'56"878
44 – Cottingham-Saucy-Baud (McLaren 720S Evo) – United AS – 3'56"932
45 – Flohr-Castellacci-Rigon (Ferrari 296) – AF Corse – 3'56"946
46 – Au-Hartog-Bachler (Porsche 911) – Manthey – 3'56"995
47 – Leung-Gelael-Sato (McLaren 720S Evo) – United AS – 3'57"040
48 – Hui-Froggatt-Cheever (Ferrari 296) – AF Corse – 3'57"100
49 – Umbrarescu-Lopez-Schmid (Lexus RC F) – ASP – 3'57"129
50 – Kimura-Serra-Stevenson (Ferrari 296) – Kessel – 3'57"372
51 – Toledo-Wadoux-Agostini (Ferrari 296) – AF Corse – 3'57"382
52 – Heriau-Mann-Rovera (Ferrari 296) – AF Corse – 3'57"411
53 – Van Rompuy-Andrade-Eastwood (Corvette Z06) – TF Sport – 3'57"495
54 – Shahin-Boguslavskiy-Farfus (BMW M4) – WRT – 3'57"638
55 – Keating-Edgar-Juncadella (Corvette Z06) – TF Sport – 3'57"741
56 – Sousa-Tuck-Barker (Ford Mustang) – Proton – 3'58"037
57 – C.Martin-Frey-Bovy (Porsche 911) – Iron Dames – 3'58"371
58 – Berry-Hodenius-M.Martin (Mercedes AMG) – Iron Lynx – 3'58"430
59 – Gilbert-Hanafin-Rueda (Mercedes AMG) – Iron Lynx – 3'58"914
60 – S.Grove-B.Grove-Stolz (Mercedes AMG) – Iron Lynx – 3'59"531
61 – Gattuso-Levorato-Olsen (Ford Mustang) – Proton – 4'00"194
62 – Fidani-Kern-Bell (Corvette Z06) – AWA – 4'00"385

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS