KTG Racing en de nieuwe Duratec motor voor Formule Ford
Uitgegeven door Bas Kaligis • 23 februari 2007 13:57
In de Formule Ford-klasse wordt dit seizoen gebruik gemaakt van de nieuwe Duratec motoren. Met de ondersteuning van Ford hebben de teams de mogelijkheid gekregen om de overstap van de ´oude´ Zetec-engines naar deze Duratec krachtbronnen te realiseren. RaceXpress.com bracht een bezoek aan KTG Racing met coureurs Rogier Jongejans en Simon Knap in de gelederen. KTG Racing is één van de Formule Ford teams, die de overstap heeft gemaakt.

“Wij hebben voor dit seizoen twee nieuwe Duratec motoren en twee nieuwe chassis, de Mygale SJ 2007”, vertelt Jaap Knap, teambaas van KTG Racing. Hij legt in het kort de verschillen uit tussen de nieuwe krachtbron en de oude versie.

“We wisselen van de Zetec 1800 krachtbron naar de Duratec 1600. De Duratec-motor is ongeveer 35 kilo lichter en heeft meer power. Het betreft een direct ingespoten benzinemotor, terwijl dat bij de Zetec door middel van een carburateur gebeurde. Tevens hebben we wat aanpassingen moeten doen aan de body, de uitlaat zat links en bedrading rechts. Het karakter van de auto zal ook veranderen, de motor is lichter en de motor geeft meer PK’s. Het is een nieuwe uitdaging en we zullen binnenkort zien waar we staan”, aldus Jaap Knap namens KTG Racing.
Website KTG Racing





