Autosport Internationiaal Singleseaters • Formule E

SPECIAL - Citroën presenteert Formule E GEN3 Evo-auto en markeert een nieuwe koers na 60 jaar autosport

Uitgegeven door Peter Vader • 21 oktober 2025 08:52

SATORY - Citroën zit midden in een bijzondere fase. Het merk vernieuwde zijn volledige modellengamma in twee jaar tijd. De terugkeer naar de autosport is de volgende logische stap. Formule E wordt dé manier om het merk verder te definiëren, mensen te verbinden en Citroëns waarden en ambities uit te dragen. De intrede in de Formule E gaat het imago van Citroën ongetwijfeld een boost geven. Autosport is en blijft het kloppend hart van autoliefde. Citroën CEO Xavier Chardon: “We zijn er trots op dat we officieel toetreden tot het ABB FIA Formule E-kampioenschap. We nemen dezelfde winnaarsmentaliteit mee die Citroën al successen bracht in elke nieuwe raceklasse waarin het merk actief werd, van Rally Raid tot WRC en WTCC. Autosport is al meer dan zestig jaar een essentieel onderdeel van de Citroën-geschiedenis. Het vormt het kloppend hart van autoliefde en passie. Door deel te nemen aan een 100% elektrische, verantwoordelijke en betrokken competitie, delen we sterke waarden die gericht zijn op de toekomst. Het is een elektrisch, innovatief en gepassioneerd avontuur dat perfect past bij onze visie op de mobiliteit van morgen. Formule E-races vinden midden in de stad plaats en stellen ons in staat een jong, digitaal publiek te bereiken. Het kampioenschap is een geweldige bron van technologische inspiratie en een internationaal podium voor het merk. Tot slot draagt deze eenzitter een livrei in de kleuren van de Franse vlag, als symbool van onze trots om Franse knowhow te vertegenwoordigen op het circuit.”

ABB FIA Formule E-kampioenschap 2026 Citroën GEN3 Evo-eenzitter 100% elektrisch 1

Een Citroen met serieus vermogen
De GEN3 Evo-eenzitter is een perfecte mix van kracht en efficiëntie. Deze auto is snel, licht en zuinig. Het is de belichaming van duurzame autosport, een echte testbank voor prestaties, waarin elke kilowatt telt. De basis is een superlicht en stijf chassis, ontwikkeld op het Spark Racing Technology GEN3-platform. De monocoque is gemaakt van koolstofvezel en voldoet aan de strengste FIA-veiligheidseisen. Met een minimumgewicht van 859 kilo, inclusief coureur, is de auto opvallend wendbaar én zuinig met energie. De rijbeleving komt verrassend dicht in de buurt bij die van een eenzitter met brandstofmotor, maar dan volledig elektrisch.

Onder die gestroomlijnde carrosserie gaat serieuze kracht schuil. De elektrische aandrijflijn levert tot 350 kW (476 pk). Daarmee sprint de auto in 1,86 seconden van 0 naar 100 km/u. De topsnelheid ligt rond de 320 km/u, wat de GEN3 Evo tot de snelste elektrische eenzitter maakt die ooit heeft deelgenomen aan een FIA-kampioenschap.

Wat de GEN3-generatie écht bijzonder maakt, is de dubbele elektromotor voor maximale energieterugwinning. Onder ‘normale’ omstandigheden drijft de achterste motor de auto aan, terwijl de voorste energie recupereert. Maar in ‘Attack mode’ werken beide motoren samen en verandert de auto in een vierwielaangedreven raket. Tijdens het remmen kunnen de motoren samen tot 600 kW aan energie terugwinnen – goed voor bijna 50% van het verbruik tijdens een e-Prix. Die energie wordt opgeslagen in een batterij van zo’n 47 kWh, speciaal ontwikkeld voor directe vermogensafgifte, thermische stabiliteit en lange levensduur.

ABB FIA Formule E-kampioenschap 2026 Citroën GEN3 Evo-eenzitter 100% elektrisch 2

Ontwikkeld in het hart van Stellantis Motorsport
De eenzitter is ontwikkeld in het hart van Stellantis Motorsport in Satory, onder leiding van Jean Marc Finot. De auto profiteert van bijna elf jaar ervaring in het Formule E-kampioenschap. Er zit unieke expertise op het gebied van ontwerp, afstelling en optimalisatie van volledig elektrische eenzitters op topniveau achter. Een toegewijd team zet zijn hoge standaarden, passie en racekennis volledig in voor het Formule E-programma van Citroën.

Die opgebouwde kennis stelt Stellantis Motorsport in staat om het complexe evenwicht te beheersen tussen vermogen, efficiëntie en betrouwbaarheid. Dat is precies waar het in de Formule E om draait: elke procent energiebesparing kan het verschil maken. De knowhow gaat verder dan alleen het chassis en de carrosserie. Het team ontwikkelt ook de volledige aandrijflijn zelf: krachtige elektromotoren (tot 350 kW (476 pk) in racemodus), zelf ontwikkelde omvormers en software voor vermogensregeling, systemen voor energieterugwinning op beide assen én geavanceerd thermisch en energiemanagement – allemaal cruciaal voor topprestaties op het circuit.

De lessen uit de Formule E worden direct toegepast op elektrische productieauto’s. Denk aan slimmere batterijsoftware, efficiëntere omvormers, betere energieterugwinning tijdens het remmen en slimme aansturing van de motoren.

ABB FIA Formule E-kampioenschap 2026 Citroën GEN3 Evo-eenzitter 100% elektrisch 3

Jean Marc Finot – directeur Stellantis Motorsport: “We doen veel meer dan een eenzitter ontwerpen: we blazen de passie van Citroën nieuw leven in, in een van de meest vooruitstrevende kampioenschappen ter wereld. Met bijna elf jaar Formule E-ervaring zetten tientallen engineers en technici zich dagelijks in met hun hoge standaarden, racekennis en enthousiasme voor het merk. Die expertise stelt ons vandaag in staat het perfecte evenwicht te vinden tussen kracht, efficiëntie en betrouwbaarheid – en dat blijft de absolute basis.”

ABB FIA Formule E-kampioenschap 2026 Citroën GEN3 Evo-eenzitter 100% elektrisch 4

Een driekleur die het design energie geeft
De Formule E-livery van Citroën valt meteen op: gedurfd, energiek en uitgesproken. Het ontwerp komt uit het Citroën Design Centre en bestaat uit een kleurverloop dat als het ware accelereert over de carrosserie. De vlakken volgen de hoek van de chevrons, alsof het een bewegende reeks beelden is. Het resultaat is krachtig en visueel spectaculair.

Aan de voorkant spat het rood er vanaf. De neus van de eenzitter is felrood gekleurd – een tint die staat voor passie, sport en Citroën’s race-erfgoed. Het is hét kenmerk van Citroën. De kleur die het hart sneller laat kloppen. Het symbool van een merk dat altijd emotie heeft gebracht, op straat én op het circuit. Verder langs de carrosserie loopt het rood uit in een nauwkeurig kleurverloop, tot op de millimeter zorgvuldig vormgegeven. Het effect is strak, beheerst en modern: hier komen prestaties en elegantie samen.

Dan nemen helder wit en elektrisch blauw het over. Samen vormen ze een drieluik dat Citroën met trots laat zien in de Formule E. Drie kleuren, drie beloftes: passie, technologie en trots. Een duidelijk eerbetoon aan Frankrijk, met zijn technische knowhow en innovatieve geest. Deze livery is zowel gewaagd als verfijnd en draagt de kleuren van een land, de trots van een fabrikant en de elegantie van een visie.

ABB FIA Formule E-kampioenschap 2026 Citroën GEN3 Evo-eenzitter 100% elektrisch 5

Uitzonderlijk rijdersduo en ervaren teambaas
Twee talentvolle coureurs met flink wat Formule E-ervaring gaan de kleuren van Citroën verdedigen in het ABB FIA Formule E Wereldkampioenschap.

Jean-Éric Vergne, 35 jaar en afkomstig uit Frankrijk, is uitgegroeid tot een vaste waarde in de internationale autosport. Hij schreef geschiedenis in de Formule E als eerste coureur met twee titels op rij. Daarnaast is hij ook actief in de endurance-racerij, met sterke prestaties op uiteenlopende circuits.

In het kort samengevat:
• Kampioen in de Franse Formule Campus en Formule Renault 2.0 in 2008
• Formule 1-coureur bij Toro Rosso van 2012 tot 2014
• Debuut in de Formule E in 2014
• Tweevoudig Formule E-kampioen
• Sinds 2022: actief in het FIA WEC bij Team Peugeot Total Energies

Jean-Éric Vergne: “Ik ben ontzettend blij dat ik deel ga uitmaken van Citroën in de Formule E – een iconisch en historisch Frans merk. Het is een grote eer om als Franse coureur mijn land te vertegenwoordigen in dit nieuwe team. Mijn doel is om al mijn Formule E-ervaring in te zetten om Citroën te helpen in dit debuutseizoen. Dit nieuwe project motiveert me enorm. Ik heb veel vertrouwen in het team en geloof dat we volgend jaar al kunnen meestrijden voor podiumplekken en overwinningen. Op de lange termijn is onze ambitie duidelijk: we willen van het Citroën Racing Formule E Team een van de meest succesvolle teams maken in de nieuwe generatie van de Formule E.”
Nick Cassidy, 31 jaar en afkomstig uit Nieuw-Zeeland, geldt als een van de meest complete talenten van zijn generatie. Na een veelbelovende start in het karten en de eenzitters maakte hij indruk in Japan, waar hij de ‘Japanse Triple Crown’ won: Super Formula, Super GT en Formule 3. In 2020 maakte hij de overstap naar de Formule E. Daar groeide hij al snel uit tot een serieuze titelkandidaat, met meerdere overwinningen en podiumplaatsen. Na twee sterke seizoenen sloot hij zich aan bij het Citroën Racing Team.

Nick Cassidy: “Ik ben enorm enthousiast om deel uit te maken van het Formule E-project van Citroën – en om zo’n iconisch merk te zien toetreden tot het kampioenschap. We hebben alles in huis om iets bijzonders op te bouwen in de komende jaren. Ik kijk er ook naar uit om samen te werken met Jean-Éric Vergne, de enige tweevoudig Formule E-kampioen. Meewerken aan een nieuw team is een geweldige uitdaging. Na drie sterke seizoenen in de Gen3-auto neem ik al mijn ervaring mee om in seizoen 12 voor topresultaten te vechten – en om van Citroën een vaste waarde aan de top te maken.”

In het kort samengevat:
• Drievoudig kampioen in Japan: Formule 3, Super GT en Super Formula
• Derde in het seizoen 2023-2024, vicekampioen in het Formule E Wereldkampioenschap 2024-2025
• Elf overwinningen en 25 podiumplaatsen in de Formule E
• Ervaring in DTM en FIA WEC naast zijn carrière in eenzitters
• Wordt gezien als een van de meest complete coureurs van zijn generatie

Cyril Blais aangesteld als teambaas
Met ruime ervaring in de Formule E brengt Cyril Blais technische expertise en leiderschap mee aan het hoofd van het team, dat grote ambities heeft in het ABB FIA Formule E-kampioenschap. Blais begon zijn carrière in de Formule E als race engineer voor bekende coureurs als Lucas di Grassi en Maximilian Günther. Daarna groeide hij door tot chief engineer en plaatsvervangend teambaas. Sinds kort vervult hij de rol van teambaas bij Maserati.

Cyril Blais staat bekend om zijn samenwerkingsgerichte aanpak en zijn talent om mensen met verschillende expertises bij elkaar te brengen. Zijn stijl draait om een optimale werkomgeving en gedeeld leiderschap. Zijn strategische visie focust op geavanceerde technologie, slim energiemanagement en het maximaal inzetten van simulators om de prestaties op het circuit te verbeteren.

Cyril Blais: “Mijn doel is om voort te bouwen op wat het team al heeft bereikt en om samen verder te groeien in het kampioenschap. Daarbij staat het waarderen van ieders inzet en betrokkenheid centraal.”

ABB FIA Formule E-kampioenschap 2026 Citroën GEN3 Evo-eenzitter 100% elektrisch 6

Een nieuwe uitdaging voor Citroen
Citroën zit midden in een bijzondere fase. Het merk vernieuwde zijn volledige modellengamma in twee jaar tijd. De terugkeer naar de autosport is de volgende logische stap. Formule E wordt dé manier om het merk verder te definiëren, mensen te verbinden en Citroëns waarden en ambities uit te dragen. De intrede in de Formule E gaat het imago van Citroën ongetwijfeld een boost geven. Autosport is en blijft het kloppend hart van autoliefde. Het smeedt legendes, bouwt merkstatus op en spreekt een breed publiek aan. Het verenigt medewerkers en dealers met een gedeelde passie. Het toont ook aan klanten dat Citroën serieus werk maakt van het ontwikkelen van topkwaliteit. Van het circuit rechtstreeks naar de straat.

Citroën heeft een helder doel: liefhebbers in vervoering brengen en trouw blijven aan de menselijke waarden en hoge standaarden die het merk al sinds jaar en dag typeren. De terugkeer gebeurt nu als officieel team, maar Citroën is nooit volledig weggeweest uit de competitie. Zo bood het merk klanten de mogelijkheid om zelf de C3 Rally2 tot leven te brengen met een speciale kit. Die auto boekte in 2025 al meer dan 95 overwinningen en blijft een bron van plezier voor fans die de Citroën Racing-cultuur trouw zijn gebleven. Precies dat trouwe publiek wordt nu meegenomen in een nieuw avontuur dat net zoveel enthousiasme moet losmaken. Het ABB FIA Formule E Wereldkampioenschap heeft alle ingrediënten in huis voor zinderende raceweekenden en het aantrekken van een heel nieuwe generatie fans.

ABB FIA Formule E-kampioenschap 2026 Citroën GEN3 Evo-eenzitter 100% elektrisch 7

Citroen in een vooruitstrevende en betrokken competitie
Terug in de autosport – maar niet zomaar. Citroën kiest bewust voor het meest visionaire, gedurfde en maatschappelijk betrokken kampioenschap van dit moment. De Formule E is 100% elektrisch en staat symbool voor innovatie en duurzame ontwikkeling. Het is veel meer dan een raceklasse: het is een voorbeeld van maatschappelijke verantwoordelijkheid. Het kampioenschap belichaamt een duurzame visie op autosport die perfect aansluit bij Citroëns eigen ambities. Elektrificatie is een van de pijlers van Citroëns strategie en een cruciale stap in de energietransitie en toekomstige mobiliteit. Formule E is daar de natuurlijke uitlaatklep voor. Hier komen competitie, lef en verantwoordelijkheid samen om vooruitgang te stimuleren. Het draait om een ambitie om de maatschappij vooruit te helpen, voor iedereen.

De Formule E is ook een uitgelezen kans voor technologische innovatie, met directe voordelen voor toekomstige elektrische modellen. In dit kampioenschap komen fabrikanten, ingenieurs en coureurs samen met één doel: topprestaties combineren met duurzaamheid. De sport toont hier zijn rol als aanjager van praktische oplossingen voor morgen. Formule E is een grootschalig laboratorium, waar elke verbetering in energie-efficiëntie, batterijbeheer en connectiviteit rechtstreeks bijdraagt aan de ontwikkeling van elektrische auto’s van de toekomst. Alles – van de motor tot de software voor energieterugwinning – wordt hier getest voor latere toepassingen op de weg. Formule E blijft daarmee een toonaangevend podium voor elektrische innovatie.

Maar Formule E draait niet alleen om sportieve prestaties. Het kampioenschap valt op door zijn concrete inzet voor duurzaamheid. Het was de eerste mondiale raceklasse met een ISO 20121-certificering voor verantwoord eventbeheer en streeft sinds de start naar een netto-nul CO₂-voetafdruk. De batterijen worden gerecycled of hergebruikt, de Hankook-banden bestaan voor 35% uit gerecycled materiaal en alle logistiek is geoptimaliseerd om de impact te beperken. Ongeveer de helft van de verbruikte energie tijdens races wordt teruggewonnen. Door te kiezen voor schonere mobiliteit en milieuvriendelijke innovaties, laat de Formule E zien dat passie voor autosport prima samengaat met milieubewustzijn – waarden die naadloos aansluiten bij Citroëns visie en inzet voor duurzame mobiliteit die voor iedereen bereikbaar is.

ABB FIA Formule E-kampioenschap 2026 Citroën GEN3 Evo-eenzitter 100% elektrisch 8

Sterk internationaal podium voor een nieuw publiek
Met achttien races in twaalf landen heeft het kampioenschap een uitgesproken internationaal karakter. De deelname aan de Formule E stelt Citroën in staat om zijn wereldwijde reputatie te versterken – zeker in markten waar het merk graag zichtbaarder wil worden. Tegelijk biedt het kampioenschap een krachtig podium om het merkverhaal te delen, de merkwaarden te benadrukken en een doelgroep te bereiken die op andere plekken moeilijker te bereiken is.
Citroën is een merk dat dicht bij mensen staat. De Formule E is een kampioenschap dat letterlijk naar hen toekomt – midden in steden of net daarbuiten, met toegankelijke en aantrekkelijke raceformats. Citroën zet zich actief in voor het toegankelijk maken van mobiliteit en dan vooral elektrische mobiliteit (denk aan de Ami, de ë-C3, enzovoort). De Formule E deelt die missie: autosport dichter bij het publiek brengen, evenementen laagdrempelig maken en échte verbinding creëren met fans.

Het publiek van Formule E – jonger, vaker vrouwelijk, meer betrokken en digitaal georiënteerd – sluit perfect aan bij de ambities van Citroën. Het zijn strategische doelgroepen die gevoelig zijn voor innovatie, gebruiksgemak en toegankelijkheid – precies de waarden die Formule E uitdraagt. Met modellen als de online verkrijgbare Ami en de nieuwe elektrische ë-C3 laat Citroën zien dat het deze generatie aanspreekt. Auto’s die makkelijk zijn om te kopen en makkelijk in gebruik. Formule E speelt ook in op strategie en gaming – concepten die een ander publiek aantrekken. Het kampioenschap is daarmee niet alleen een raceplatform, maar ook een bron van inspiratie en verbinding, waarmee Citroën zijn impact kan vergroten.

Zestig jaar passie voor autosport vindt zijn vervolg in de Formule E
Citroën keert terug naar de autosport, een wereld die het merk mede heeft gevormd, van rallyraids (vijf titels) tot het WRC (acht titels) en het WTCC (drie titels). Elke keer dat Citroën aan een kampioenschap deelnam, leidde dat tot titels. Met diezelfde drang naar succes en verkenning van nieuwe racegebieden stapt Citroën nu in de Formule E, gewapend met hoge standaarden en de passie die zijn teams en fans al decennialang drijft.

ABB FIA Formule E-kampioenschap 2026 Citroën GEN3 Evo-eenzitter 100% elektrisch 9

Autosport zit diep in het DNA van Citroën
Het begon allemaal ruim zestig jaar geleden met de overwinning van de Citroën ID 19 in de Rally van Monte Carlo in 1959. Diezelfde auto maakte ook furore in de rallysport van de jaren zestig, bijvoorbeeld op de onverharde paden van Marokko. In de jaren zeventig werd dat verhaal voortgezet met iconische modellen als de SM en CX.

Daarna volgde het grote avontuur in de rallyraids. In de jaren negentig liet Citroën zich gelden op het hoogste niveau met de ZX Rallye Raid – een uitzonderlijke machine, speciaal ontwikkeld door Citroën Sport om het zwaarste terrein ter wereld aan te kunnen. Deze auto stond voor robuustheid, technologische innovatie en pure prestaties, en belichaamde Citroëns vooruitstrevende geest. Hij werd ingezet tijdens de grootste rallyraids ter wereld en groeide al snel uit tot een maatstaf binnen de discipline. Citroën bewees dat het in staat was om voertuigen te bouwen die zelfs de meest vijandige woestijnen aankonden. Onder leiding van Guy Fréquelin en met topcoureurs als Ari Vatanen, Pierre Lartigue en Timo Salonen achter het stuur, won de ZX Rallye Raid maar liefst 36 keer tussen 1990 en 1997 – waaronder vier keer de beruchte Parijs-Dakar. Dankzij die spectaculaire reeks overwinningen veroverde Citroën een vaste plek in de geschiedenis van offroad-races en werd meteen de basis gelegd voor toekomstige overwinningen in het WRC.

Citroëns heerschappij in het FIA WRC
Aan het begin van de jaren 2000 groeide Citroën uit tot dé nieuwe referentie in het Wereldkampioenschap Rally (WRC), gedreven door een generatie uitzonderlijke coureurs. Het begon allemaal met Philippe Bugalski, die met de Xsara Kit Car vorm gaf aan Citroëns eerste successen in het wereldkampioenschap. Die auto wist het op asfalt zelfs op te nemen tegen de machtige WRC-bolides. Deze gedurfde overwinningen vormden de opmaat naar Citroëns heerschappij in het WRC, met als hoogtepunt de opkomst van een jonge Elzasser met ongekend talent: Sébastien Loeb. Met Loeb achter het stuur werd Citroën legendarisch: negen opeenvolgende wereldtitels bij de rijders tussen 2004 en 2012, en acht constructeurstitels met de Xsara, C4 en DS3 WRC. Het team stond bekend om zijn technische precisie, innovatief vermogen en pure winnaarsmentaliteit. Later zette een andere Sébastien – Ogier – het verhaal voort met nieuwe successen, waarmee Citroën zich definitief vestigde als een van de succesvolste fabrikanten in de WRC-geschiedenis.

ABB FIA Formule E-kampioenschap 2026 Citroën GEN3 Evo-eenzitter 100% elektrisch 10

Citroën schreef geschiedenis in het Wereldkampioenschap Toerwagens (WTCC)
Tussen 2014 en 2016 schreef Citroën ook geschiedenis in het Wereldkampioenschap Toerwagens (WTCC), met een ongeëvenaarde dominantie. Met de C-Elysée WTCC behaalde het merk drie constructeurstitels op rij én drie rijderstitels, dankzij een topteam met onder anderen José María ‘Pechito’ López, Yvan Muller en Sébastien Loeb. Citroën maakte vanaf het begin indruk met een zorgvuldige voorbereiding, een extreem competitieve auto en een strategische beheersing die het merk in staat stelde de concurrentie te domineren en overwinningen aan elkaar te rijgen.

Minder bekend, maar niet minder betekenisvol: de Citroën MEP
Minder bekend, maar niet minder betekenisvol: Citroën heeft al eerder een eenzitter gebouwd in zijn sportieve geschiedenis. In de jaren zestig ontstond uit de passie van Maurice Émile Pezous, Citroën-dealer in Albi, de Citroën MEP. Die auto belichaamde perfect het Citroën-DNA van innovatie en toegankelijkheid. De MEP was bedoeld als betaalbare trainingsauto voor jonge coureurs en gebruikte onderdelen van de Ami 6 en GS. Met steun van Citroën en de FFSA werd de MEP hét icoon van de Formule Bleue, een opleidingsklasse voor aanstormend Frans racetalent. Tussen 1965 en eind jaren zeventig volgden diverse varianten – van de MEP X1 tot de MEP X27 – die het concept steeds verder verfijnden zonder ooit het oorspronkelijke idee los te laten: lichtgewicht, slim ontworpen en vooral leuk om in te rijden. In 1966 werd de MEP zelfs getest door Maurice Trintignant op het circuit van Le Mans.

De GEN3 Evo is een eigentijdse opvolger
Dit onbekend gebleven ontwerp krijgt nu zijn eigentijdse vervolg in de vorm van de nieuwe GEN3 Evo-eenzitter. De perfecte mix van kracht en efficiëntie. Deze auto is snel, licht en zuinig. Het is de belichaming van duurzame autosport, een echte testbank voor prestaties, waarin elke kilowatt telt. De basis is een superlicht en stijf chassis, ontwikkeld op het Spark Racing Technology GEN3-platform. De monocoque is gemaakt van koolstofvezel en voldoet aan de strengste FIA-veiligheidseisen. Met een minimumgewicht van 859 kilo, inclusief coureur, is de auto opvallend wendbaar én zuinig met energie. De rijbeleving komt verrassend dicht in de buurt bij die van een eenzitter met brandstofmotor, maar dan volledig elektrisch. Want elektrisch is de toekomst, aldus Citroen!

ABB FIA Formule E-kampioenschap 2026 Citroën GEN3 Evo-eenzitter 100% elektrisch 11

ABB FIA Formule E-kampioenschap 2026 Citroën GEN3 Evo-eenzitter 100% elektrisch 12

ABB FIA Formule E-kampioenschap 2026 Citroën GEN3 Evo-eenzitter 100% elektrisch 13

ABB FIA Formule E-kampioenschap 2026 Citroën GEN3 Evo-eenzitter 100% elektrisch 14

Foto’s: media.stellantis

Richard Pex trainde ruim twee jaar geleden samen met onder meer Paul Allerts en Henk Vossen op het Eurocircuit in Valkenswaard met zijn rallywapen, de Citroën C3 Rally 2. Geniet ruim 4 minuten van de spectaculaire beelden van de Citroën van Richard Pex, een video aangeboden door RaceXpress:



Bekijk ook eens de video's, eigen beelden en interviews over de Formule 1 met Jos en Max Verstappen. Verder ook beelden van alle andere takken van de auto- en motorsport, rallysport, Dakar en karting. Abonneer je dan ook gelijk even gratis op ons RaceXpress YouTube-kanaal!

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS