Tim Goss: "We zullen onze achtervleugel met maximale neerwaartse druk gebruiken"
Uitgegeven door HJ van Keulen • 3 oktober 2025 12:03
Racing Bulls laat mooie prestaties zien met Liam Lawson en Isack Hadjar. Het team heeft dit seizoen een goede F1-bolide en zorgt geregeld voor uitschieters zoals Hadjar als debutant in de Formule 1 met zijn podium in de Dutch Grand Prix achter winnaar Oscar Piastri en Red Bull kopman Max Verstappen. Ook Liam Lawson was sterk in Bakoe met een topvijfpositie. Wat kan het zusterteam van Red Bull in Singapore?

Tim Goss (Chief Technical Officer): “Het Marina Bay Street Circuit was de eerste avondrace die in de F1 werd geďntroduceerd, en de dramatische setting onder de schijnwerpers zorgt voor spectaculair kijkplezier. Voor de coureurs en ingenieurs is het echter verre van een makkelijke race. Integendeel."
"Het hobbelige karakter van het circuit vormt een uitdaging voor onze race-ingenieurs, waarbij het een lastige afweging is om een compromis te vinden tussen rijprestaties en optimale aerodynamische belasting. Voor de coureurs vragen de hobbels, de vochtigheid en de meedogenloze betonnen muren om volledige concentratie tijdens een lange race."
"In tegenstelling tot de twee vorige races, die gekenmerkt werden door lange rechte stukken en lage achtervleugelafstellingen, zullen we onze achtervleugel met maximale neerwaartse druk gebruiken. De VCARB 02 heeft goed gepresteerd op verschillende circuits en we gaan Singapore tegemoet met het vertrouwen dat we hebben opgebouwd door onze goede recente prestaties, maar zonder de concurrentie en de uitdaging die voor ons ligt te onderschatten."




