TAG Heuer wordt officiële partner en eerste officiële tijdwaarnemer van F1 Academy
Uitgegeven door HJ van Keulen • 2 maart 2025 13:45
F1 Academy heeft een samenwerking aangekondigd met TAG Heuer. De horlogemaker wordt Officieel Partner en de allereerste Officiële Timekeeper van de volledig vrouwelijke raceserie.

TAG Heuer heeft een rijke geschiedenis in de autosport. In 1969 was het het eerste luxemerk met een logo op een Formule 1-auto en in 1971 was het de eerste die een team sponsorde. Ook prijkt de naam van TAG Heuer op de F1-auto van Max Verstappen. Nu brengt de iconische horlogemaker zijn focus op innovatie en prestaties naar F1 Academy, met een partnerschap dat een weerspiegeling is van de gezamenlijke toewijding aan het stimuleren van vrouwelijk talent en de wens om veranderingen in de sport te versnellen.
Als onderdeel van de samenwerking heeft TAG Heuer een van de nieuwe F1 Academy-partnerkleuren ontworpen voor het seizoen 2025, na de uitbreiding van de serie naar 18 auto's voor het seizoen 2025. Achter het stuur van de 'TAG Heuer operated by Hitech'-auto kruipt de 17-jarige Australische Aiva Anagnostiadis, die in 2025 haar debuut maakt in de F1 Academy. Anagnostiadis begon met karten toen ze zes jaar oud was en tot de hoogtepunten van haar carričre behoort succes in het F4 Indian Championship en meerdere podiumplaatsen in Australische kartkampioenschappen.
De auto en het racepak van TAG Heuer, die ook zijn onthuld, zijn voorzien van de opvallende rode, witte en zwarte merkkleuren van de horlogemaker. De motorkap van Anagnostiadis is versierd met de zin 'It's not a man's world anymore', waarmee de toewijding van het merk om vrouwelijk talent te stimuleren wordt onderstreept.
Susie Wolff, Managing Director van F1 Academy, zei: “We zijn er trots op TAG Heuer te verwelkomen als Official Partner en de eerste Official Timekeeper voor F1 Academy vanaf 2025. Dit partnerschap weerspiegelt ons gezamenlijke streven om vrouwelijk talent meer kansen te geven en de wens om veranderingen in onze sport te versnellen - het is zeker geen mannenwereld meer.”
Antoine Pin, CEO van TAG Heuer, voegt hieraan toe: “De waarden van F1 Academy sluiten perfect aan bij de toewijding en idealen van TAG Heuer, waar innovatie en prestaties hand in hand gaan met onze egalitaire geest en onze openheid voor iedereen. We zijn vereerd dat we onze onuitwisbare band met de autosport mogen voortzetten door Officieel Partner en Officiële Tijdwaarnemer van de F1 Academy te worden."