Formule 1

Sponsoring rond Ferrari F1-team: "Aanvullende details in de aanloop naar Melbourne onthullen"

Uitgegeven door Wim Boekel • 7 maart 2019 12:05

Ferrari verbaasde recent de wereld door de Mission Winnow als sponsor op de auto te tonen. Het merk is gelieerd aan Philip Morris International (PMI), de maker van de sigaretten zoals Marlboro. Eerder maakten de Australische autoriteiten al bekend dat ze onderzoek ging doen of de reclame wel binnen wet- en regelgeving valt. Nu heeft Ferrari gezegd dat de reclame niet down under bij de openingsrace op de auto staat, maar terugkeert in Bahrein.



“Mission Winnow blijft in 2019 een titelsponsor van Scuderia Ferrari”, zegt het hoofd wereldwijde marketing van PMI, Tommaso di Giovanni. "Daardoor gaat onze activering in Australië anders zijn dan in andere landen. We gaan aanvullende details in de aanloop naar de race in Melbourne onthullen.”

In Australië maakt men zich met name zorgen of Mission Winnow geen link legt naar tabaksproducten, omdat dit verboden is. “Hoewel we de positie van de staat Victoria erkennen, blijven wij geloven dat Mission Winnow voldoet aan de relevante regelgeving ten aanzien van onze activiteiten in de wereld”, legt Di Giovanni uit. “Mission Winnow gaat voor geen enkel PMI gemerkt tabak- of e-sigaret-product adverteren of promoten.”

Overigens is Ferrari niet het enige merk dat ondersteund wordt door een tabaksfabrikant. McLaren wordt op eenzelfde manier gesponsord door British American Tobacco. Zij voeren de slogan ‘A Better Tomorrow’.

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS