Sauber Motorsport benoemt Stefano Battiston tot Chief Commercial Officer om vanaf 2026 Audi F1-fabrieksteam te worden
Uitgegeven door HJ van Keulen • 13 juni 2024 09:52
Hinwil - Sauber Motorsport zet een nieuwe stap naar een mooie toekomst met de benoeming van Stefano Battiston als Chief Commercial Officer, met ingang van 1 juni 2024. Battiston rapporteert rechtstreeks aan CEO Andreas Seidl en geeft leiding aan de commerciële strategie terwijl het team overgaat om in 2026 het Audi F1-fabrieksteam te worden.

In zijn nieuwe rol zal Battiston leiding geven aan alle commerciële aspecten van Sauber Motorsport en het Audi F1-project, waaronder marketing, merk & content, partnerschappen, bedrijfsontwikkeling, gastervaringen, CRM en data, en merchandise.
Battiston brengt een schat aan ervaring mee uit zijn vorige functies bij Maserati, IWC Schaffhausen en als hoofd marketing van het Alfa Romeo F1-team. Meest recentelijk was hij Commercieel Directeur van het Audi F1 Project, waar hij de ruggengraat vormde van Audi F1's commerciële toetreding tot de sport.
Andreas Seidl, CEO van Sauber en het Audi F1-fabrieksteam: "De aanstelling van Stefano is weer een belangrijke stap in onze overgang om vanaf 2026 het Audi F1-fabrieksteam te worden, en het vertegenwoordigt een solide basis waarop we verder zullen bouwen terwijl we ons voorbereiden op onze intrede in de Formule 1 met Audi, waarbij we ervoor zorgen dat we commercieel vooruitlopen op onze concurrenten. Ik werk al met Stefano samen sinds ik bij de Sauber Group ben gekomen: samen hebben we ambitieuze doelen en de komst van Stefano naar dit programma brengt ons een stap dichter bij de realisatie ervan. Er is een race op de baan en buiten de baan; we willen ze allebei winnen."
Stefano Battiston, commercieel directeur van Sauber Motorsport: "Het Audi F1-project wordt steeds sterker. Audi's positie op het wereldtoneel is solide en indrukwekkend, en ik ben zowel verheugd als vastbesloten om dit project vooruit te helpen. We vormen een nieuw team met de missie om een baanbrekend platform voor merken te worden, dat de deur opent naar een cultuur die traditionele partnerschappen en klantenbinding overstijgt. Audi's toetreding tot de Formule 1 is het hoogtepunt van hun zeer succesvolle geschiedenis in de autosport en ik ben dankbaar voor deze kans en uitdaging."