Max Verstappen laat zich ook niet bij de boodschappen inpakken
Uitgegeven door Mitchell Koolen • 25 januari 2017 18:25
Online supermarkt Picnic is toch niet zo goedkoop uit als dat de firma dacht. De supermarkt had op Facebook een filmpje online gezet als parodie op de commercial die Max Verstappen voor zijn sponsor Jumbo Supermarkten gemaakt had. In deze commercial is de Red Bull Racing coureur een boodschappenbezorger per Formule 1 bolide. Het management van Max Verstappen eist geld voor het publiceren van deze parodie. Het gaat niet alleen om de belangen van Max Verstappen volgens manager Raymond Vermeulen.
Picnic eigenaar Michiel Muller liet een kennis opdraven met een pet uit de officiële webshop van Verstappen en deze deelnemen aan de parodie. Het idee was om met de video hun bezorgers in het zonnetje te zetten en was nooit als commercial bedoeld. In het filmpje passeert de nep-Verstappen een bus van supermarkt Jumbo, om in een busje van Picnic te stappen. De video werd een dag nadat Jumbo hun commercial voor het eerst had laten zien op facebook gezet. Nu eist Het management van Verstappen €350.000,00 vergoeding.
Raymond Vermeulen, manager van Verstappen zegt: "Dit kan absoluut niet! Picnic heeft bewust deze acteur gescout. Het busje van Jumbo is ook heel slim in beeld gebracht. Het gaat niet alleen om de belangen van Verstappen, ook om die van zijn werkgever Red Bull Racing, Jumbo en andere sponsors. Dit is om te voorkomen dat in de toekomst ook andere partijen misbruik maken," aldus Vermeulen.
Picnic is gevraagd het filmpje te verwijderen en heeft dit ook gedaan. De supermarkt lijkt niet te ontkomen aan een procedure om schadevergoeding. Toch dure boodschappen dus voor de snelle supermarkt.
De originele commercial met de echte Max Verstappen in de hoofdrol maakt aanstaande donderdag kans op de Gouden Loeki voor beste commercial van 2016.




