Formule 1

Max Verstappen en Charles Leclerc in top 50 meest commercieel interessante atleten

Uitgegeven door Johann Petermann • 26 augustus 2019 07:04

Het aanstormende talent binnen de Formule 1 zorgt niet alleen voor veel verandering op de baan maar ook erbuiten. De jonge coureurs zijn mede door hun goede prestaties commercieel erg interessant. SportsPro Media stelde een lijst samen waarin ze 50 sporters rangschikken die qua marketing het meest interessant zijn. Daar staan dit jaar twee Formule 1 coureurs in: Max Verstappen van Red Bull Racing en Charles Leclerc van Scuderia Ferrari.

Leclerc en Verstappen

Verstappen kwam in de ranglijst van 2017 al voor op plaats 40. Dit jaar eindigt de Nederlander iets hoger op de 19e plek. Op de baan is hij Verstappen nog niet te snel af maar in de lijst wordt de Nederlander echter voorbijgestreefd door rivaal Charles Leclerc, Leclerc staat namelijk in de top tien, op plaats 8. Er werd rekening gehouden met factoren zoals charisma, land van herkomst, leeftijd en de mate waarin de sporters bereid zijn om gebruikt te worden voor marketingdoeleinden.

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS