Kan Visa Cash App Racing Bulls zich mengen in de strijd in de Grand Prix Abu Dhabi?
Uitgegeven door Johan van de Kerkhof • 7 december 2025 12:36
Ook al gaat de meeste aandacht uit naar de strijd tussen Max Verstappen, Lando Norris en Oscar Piastri, is de vraag of er nog andere rijders zich kunnen mengen in de strijd. Wat kan Visa Cash App Racing Bulls?

Isack Hadjar: "Ik heb geen spijt, want ik denk dat P9 vandaag het best mogelijke resultaat voor ons was. We hebben gemaximaliseerd wat we moesten doen op een circuit dat minder goed bij onze auto past dan Qatar."
"Het was een goede dag. In vergelijking met gisteren ben ik heel blij, want ik heb duidelijk een stap vooruit gezet in mijn rijden, wat ons iets speciaals liet vinden en ons naar Q3 bracht. In Q2 bracht ik alles samen en zette ik een hele goede ronde neer, die ik helaas niet kon herhalen in Q3 omdat ik niet meer grip vond.
LIam Lawson: "De auto voelde snel aan tijdens de kwalificatie, dus het is frustrerend om er in Q2 uit te liggen. We waren te behoudend door drie sets banden in Q1 te gebruiken, wat eigenlijk niet nodig was. Hierdoor hadden we in Q2 nog maar één nieuwe set over, waardoor we Q3 op een klein verschil misten. Omdat ik FP1 gisteren moest missen, kwam veel van onze data uit FP2, wat mijn eerste sessie in de auto was. Achteraf gezien waren we te voorzichtig, dus dat nemen we mee als leermoment richting volgend jaar.”

Guiluame Dezoteux: Onze auto's staan in een goede positie voor de race, maar onze directe concurrenten zitten er ook dichtbij. Zondag wordt het bandenmanagement de sleutel. Het is een lange race en we zullen alles geven om in de punten te finishen."

"Met de baantemperaturen die hier flink schommelen tussen de middagsessies en de avondsessies, is het altijd moeilijk om de auto's te optimaliseren, de performance te beoordelen en de relatieve competitiviteit in de derde vrije training goed in te schatten. De kwalificatie was opnieuw extreem close. Beide auto's gingen door Q1, maar de marges waren klein en perfecte uitvoering was nodig om verder te komen in de sessie. In Q2 zaten alle 15 auto's binnen 367 milliseconden! Isack ging door na een geweldige tweede ronde op nieuwe banden, terwijl Liam er met minder dan vijf honderdsten uitlag. Uiteindelijk verzekerde Isack zich in Q3 van P9 op de grid door alles uit de auto en de banden te halen. Onze auto's staan in een goede positie voor de race, maar onze directe concurrenten zitten er ook. Morgen wordt bandenmanagement de sleutel. Het is een lange race en we zullen alles geven om in de punten te eindigen.




