Formule 1

Gridstraffen liggen op de loer voor de Ferrari- en Renault-coureurs

Uitgegeven door Wim Boekel • 13 april 2019 10:04

Ferrari en Renault hebben nieuwe motoronderdelen op de auto gemonteerd voor de derde Grand Prix van het jaar. Dat betekent dat de teams nu mogelijk al richting een straf gaan voor een hoger gebruik dan toegestaan.

Vettel

Charles Leclerc kreeg een probleem in Bahrein, toen hij op overwinningskoers lag. Een cilinder bleek niet goed te functioneren. De hardware van de motor was gerepareerd voor de eerste trainingssessie in Shanghai. Daarentegen moest de Scuderia wel de control electronics vervangen. Bij Sebastian Vettel en beide Haas-coureurs Romain Grosjean en Kevin Magnussen werd dit eveneens vervangen. De rijders mogen dit jaar maar twee sets van dit soort elektronica gebruiken, daarna volgt een straf. De beide coureurs van Alfa Romeo Racing hebben geen wissel gekregen van dit onderdeel.

Drie van de vier Renault-coureurs hebben een nieuwe MGU-K gekregen. De nieuwe specificatie moet het problemen met de betrouwbaarheid oplossen, die het team sinds de start van het seizoen parten speelt. Alleen McLaren-coureur Carlos Sainz rijdt nog met de MGU-K die hij in Bahrein kreeg. De schade bij de Franse krachtbron is het grootste bij Nico Hulkenberg. De Duitser kreeg ook na het falen van de motor in Bahrein, een nieuwe motor, turbo charger en MGU-H.

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS