Formule 1: In de slipstream van Carlos Sainz komt grote Spaanse sponsor mee naar Williams Racing
Uitgegeven door HJ van Keulen • 9 december 2024 16:06
Williams Racing kondigt met trots een nieuw meerjarig partnerschap aan met Santander dat in 2025 van start gaat. Santander, een van 's werelds grootste banken met 171 miljoen klanten wereldwijd, sluit zich aan bij het team als aanvulling op de sponsoring van de serie als officiële retailbankingpartner van Formule 1, die ook volgend jaar van start gaat.
Santander heeft Williams gekozen als een wereldwijd platform om in contact te komen met klanten, exclusieve ervaringen te bieden met toegang tot de paddock en coureure-evenementen, en om de zichtbaarheid van het merk te vergroten, met name in de VS waar drie F1-races zijn en het team Santander's Openbank-merk onder de aandacht zal brengen. Het merk Santander of Openbank-merk zal te zien zijn op de FW47, de helmen van de coureurs en de teamkleding in 2025, wanneer de uitdaging van Williams zal worden aangevoerd door Alex Albon en Carlos Sainz - een van de meest formidabele coureurs op de grid.
Om de aankondiging van de samenwerking te vieren, zal het merk Santander te zien zijn op de FW46 tijdens de einde-seizoenstest van deze week in Abu Dhabi, waar de Spanjaard Carlos Sainz voor het eerst achter het stuur van een Williams zal kruipen.
De aankondiging zet het commerciële momentum en de groei van Williams voort terwijl het team zich op alle gebieden versterkt in de jacht op toekomstig kampioenschapssucces. Williams heeft onlangs verlengde en uitgebreide samenwerkingsverbanden aangekondigd met Duracell, Gulf Oil International en Kraken voor 2025, en F1's eerste autonome samenwerking met robotaxi-bedrijf Zoox.
James Vowles, Team Principal, Williams Racing: “Williams Racing is trots om Santander toe te voegen aan ons groeiende rijtje iconische en innovatieve partners voor 2025 en daarna. De samenwerking met een wereldwijde bankgigant die door tientallen miljoenen mensen over de hele wereld wordt vertrouwd, is een volgende belangrijke stap in onze transformatie en we kijken ernaar uit om samen met Santander de fans de komende jaren te betrekken en enthousiast te maken.”
Juan Manuel Cendoya, Global Head of Communications, Corporate Marketing and Research van Santander en vicevoorzitter van Santander Spanje, zei: “We zijn verheugd om samen te werken met Williams Racing met een tactische overeenkomst waarmee we onze klanten exclusieve ervaringen kunnen blijven bieden en Carlos Sainz kunnen blijven steunen in zijn nieuwe etappe. Dit is een van de meest historische teams met de grootste nalatenschap in de F1 en is een aanvulling op onze rol als officiële retailbankingpartner van de competitie met een focus op onze belangrijkste markten.”