Force India verlengt met Mercedes-Benz: "Meest significante deal uit geschiedenis"
Uitgegeven door Casper Bekking • 28 maart 2013 11:00
Het Force India F1 Team rijdt ook de komende seizoenen met krachtbronnen van Mercedes-Benz, zo heeft het team zojuist bekendgemaakt. De Indiase renstal kiest er voor hun samenwerking met de fabrikant uit Stuttgart ook in het nieuwe motorentijdperk voort te zetten. Vanaf 2014 moeten de teams gebruik maken van de V6 1.6liter turbomotoren. Mercedes levert de motor, transmissie en alle bijbehorende onderdelen aan het team van Vijtay Mallya. Het team liet weten een langetermijnovereenkomst te hebben getekend maar de duur is niet duidelijk.
“Onze nieuwe samenwerking met Mercedes-Benz voor de komende jaren is de meest significante uit de geschiedenis van Force India”, aldus teambaas Mallya. “Ik kan geen betere partner bedenken om mee samen te werken in deze spannende tijden voor de Formule 1, dat komend jaar een nieuw tijdperk ingaat. Dit geeft ons de gewenste stabiliteit voor de lange termijn.”




