Formule 1

De toekomst van de Formule 1 is NIET elektrisch: "Geen vieze batterijen , maar biobrandstoffen"

Uitgegeven door Wim Boekel • 27 november 2019 06:10

De Formule 1 lijkt meer de richting op te gaan van biobrandstoffen, dan dat het de Formule E gaat volgen op het gebied van elektrisch racen. Dat is althans de mening van voormalig F1-engineer Pat Symonds, die tegenwoordig voor de FIA werkt.

Start Formule 1 toekomst 100% biobrandstoffen

“Formule 1 vond hybride niet uit, maar de Formule 1 toonde wat hybride kon doen en het veranderde de perceptie van mensen van waar hybride toe in staat is”, zegt Symonds tegenover GrandPx.news. Op dit moment is 5,75% biobrandstof opgenomen in de brandstof en dat moet in 2021 zelfs 10% worden. De Brit zegt zelfs dat het doel gaat worden om hier 100% van te maken.

“Het pad is op het moment nog niet compleet duidelijk, maar in samenwerking met de FIA en met hulp van de motorenfabrikanten en de brandstofbedrijven, kijken we naar de weg vooruit”, aldus Symonds. “We kunnen niet doorgaan om dit uit de grond te blijven halen. We moeten het op een of andere manier synthetiseren en wat we willen is dat de Formule 1 ontdekt en hopelijk de leiding neemt.”

Volgens voormalig F1-engineer gaat de Formule 1 dus niet zomaar volledig elektrisch worden. “Wat we kunnen doen is dat we de wereld tonen dat er alternatieven voor elektrische energie is en dat er alternatieven zijn om elektra in grote hoeveelheid op te slaan, en ik moet zeggen, dan in plaats van wat vieze batterijen.”

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS