Formule 1

Christian Horner over het hoe en waarom Max Verstappen niet kon inhalen: "Probleem met toerenlimiter"

Uitgegeven door Bas Kaligis • 10 september 2019 06:42

Max Verstappen kende geen vlekkeloos weekend in Italië. Het snelle circuit was sowieso niet in het voordeel van de combinatie Red Bull/Honda. Vanwege de nieuwe Spec 4-motor waren de kansen van Verstappen al klein ten opzichte van de vooraan gestarte topteams van Ferrari en Mercedes. Red Bull Racing finishte uiteindelijk met twee auto's in de top tien bij de Grand Prix van Italië. “Het was een goed herstel van beide coureurs in wat een moeilijke race bleek te zijn. Max begon achteraan op de grid vanwege zijn gridstaf door een motorwissel en helaas liep in de eerste chicane schade op aan zijn voorvleugel", legde Christian Horner uit. "Dat betekende dat hij in de eerste ronde de pits binnen moest komen voor een nieuwe neus, dat het team binnen tien seconden wisselde."

Max Verstappen start Monza

"Dat de virtuele safety car een ronde later kwam, was ongelukkig. Toen Max vrij baan had, was zijn tempo gelijk aan dat van de leiders en won hij terrein terug, ondanks een klein probleem met de toerenlimiter in de slipstream, wat het voor hem heel moeilijk maakte om in te halen. Desondanks, vanaf achteraan op de grid met een extra pitstop als achtste eindigen, en met Alex op P6, verlaten we Europa en kijken we nu vooruit naar het laatste gedeelte van het seizoen, te beginnen in Singapore.”

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS