Formule 1

Australië onderzoekt legaliteit Ferrari-sponsor: "Niets te doen met F1-auto's"

Uitgegeven door Wim Boekel • 9 februari 2019 11:44

De Australische autoriteiten zijn een onderzoek gestart naar de ‘Mission Winnow’-reclame op de Formule 1-auto van Ferrari. Het logo is een initiatief van hoofdsponsor Philip Morris, de maker van onder andere de Marlboro-sigaretten.

Scuderia Ferrari Mission Winnow logo

Het bedrijf zegt zelf dat het merk alternatieven voor roken biedt en andere initiatieven. Door de autoriteiten wordt echter vermoed dat het een slimme manier is om het merk Marlboro in leven te houden, omdat deze een soortgelijk logo heeft als Mission Winnow en de kleuren ook overeenkomen. Het onderzoek is gestart, terwijl de Grand Prix in Melbourne al over een maand gereden wordt. Het onderzoek wordt uitgevoerd door het Ministerie van Gezondheid van de staat van Victoria en de Australische Communicatie en Media Autoriteit.

“Het heeft niets te doen met F1-auto’s, dat is zeker”, zei John Cunningham, van de anti-rook campagne in Australië. Philip Morris zegt ondertussen dat zij altijd de wet respecteren en ook toepast op haar activiteiten.

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS