Wie wil racen, kan racen bij Dutch Race Driver Group
Uitgegeven door Bas Kaligis • 12 januari 2012 09:57
Wie nu nog altijd droomt van zelf racen, is door de wekker heen geslapen. De wakkere enthousiastelingen hebben al lang Dutch Race Driver Group ontdekt. Bij de Dutch Race Driver Academy haal je in 24 uur je racelicentie. De Dutch Race Driver Business Club biedt vervolgens een slimme combinatie van circuitmeetings, netwerken en gezelligheid. Ben je klaar voor de start? Dan is de Dutch Race Driver Organisation iets voor jou. De DRDO telt drie raceklassen waar iedereen met een racelicentie zich thuis voelt, van debutanten met een beperkt budget tot meer ervaren coureurs voor onze 350 pk krachtige BMW M3 Cup. Autosport is niet voor iedereen weggelegd. Racen kost nou eenmaal geld en een racelicentie krijg je niet zomaar. Voor de veiligheid van jezelf en anderen moet je fysiek en mentaal in goede staat zijn, je moet een auto goed onder controle kunnen houden en op de hoogte zijn van de spelregels die op het circuit gelden. Maar voor wie echt wil, zijn dit geen belemmeringen. Bij Dutch Race Driver Group geldt: wie wil racen, kan racen!

Het slagingspercentage van de racecursussen van de Dutch Race Driver Academy is gemiddeld 95%. Dat is het gevolg van onze intensieve en professionele begeleiding. Ook in de rest van je carrière staat Dutch Race Driver Group voor je klaar met advies en begeleiding. Dus: stop dreaming, start your engine.
Stap 1: Dutch Race Driver Academy (www.drda.nl)
De KNAF-erkende Dutch Race Driver Academy stoomt cursisten in 24 uur klaar voor hun racelicentie. De DRDA, onder leiding van de coureurs– ondernemers Dillon Koster en Danny van Dongen, is de enige raceschool in Nederland die dit mogelijk maakt.
Hoe kan dat, vraag je je af. Onze opleiding, verdeeld over twee dagen, is mogelijk dankzij onze ervaring en zeer intensieve en professionele begeleiding. Elke cursist heeft continu een ervaren instructeur/coureur aan zijn of haar zijde. Cursisten delen hun instructeur aanvankelijk met één of maximaal twee medecursisten, vervolgens beschikt elke deelnemer over een eigen instructeur. Zo leer je snel en veel.
De DRDA heeft zich inmiddels bewezen. Het is eerder regel dan uitzondering dat alle cursisten na 24 uur een officiële KNAF racelicentie ontvangen.
No time to waste
Op dag 1 meld je je aan het einde van de middag in Zandvoort. We gaan vervolgens meteen aan de slag, zowel met de theorie als met de praktijk. We overnachten in Zandvoort. De volgende dag staat in het teken van praktijktrainingen en, in de namiddag, het praktijk- en theorie-examen. Ondertussen word je ook medisch gekeurd.
Na het uitreiken van de certificaten en de afsluitende borrel aan het begin van de avond nemen we tijdelijk afscheid van elkaar. Tijdelijk, want we zien elkaar terug bij de Dutch Race Driver Business Club of de Dutch Race Driver Organisation!

Stap 2: Dutch Race Driver Business Club (www.drbc.nl)
Wie eenmaal een racelicentie op zak heeft, wil meer. Voor hen is er de laagdrempelige, gezellige en zakelijk verantwoorde Dutch Race Driver Business Club. De DRBC biedt iedereen met een racelicentie de mogelijkheid om circa tien keer per jaar op een circuit te rijden. We beperken ons niet tot Circuit Park Zandvoort, we gaan ook naar TT Circuit Assen en het circuit van Zolder (B). Je doet extra ervaring op, onze instructeurs staan voor je klaar om je racevaardigheden verder aan te scherpen en je beleeft een leuke namiddag en avond.
Licentiehouders zijn welkom met hun eigen auto, daarnaast biedt de DRBC de mogelijkheid om een raceauto te huren.
De Business Club is ook een zakelijk netwerkevenement. Zo slaan onze leden twee vliegen in één klap, met in de ene hand hun racelicentie en in de andere hand hun visitekaartjes. De combinatie van vrij rijden op het circuit, netwerken en de goede sfeer maakt van de Dutch Race Driver Business Club een succesformule.

Stap 3: Dutch Race Driver Organisation (www.drdo.nl)
De Dutch Race Driver Organisation organiseert drie raceklassen, geschikt voor debutanten en meer ervaren rijders. De DRDO houdt niet alleen rekening met het beperkte budget van met name de nieuwkomers, maar ook met drukbezette (zaken)mensen die niet ‘zomaar' een dag vrij kunnen nemen. Elk evenement begint op een dinsdag in de namiddag, elke klasse rijdt twee trainingen en twee enduranceraces van elk een uur.
Drie klassen
Het raceprogramma van de DRDO is uitgebreid met Specialklasse.
De nieuwe Specialklasse staat in grote lijnen open voor elke raceauto met een cilinderinhoud van niet meer dan 2,5 liter en een geluidsniveau van maximaal 85 dB(A). De Specialklasse is daarmee niet alleen zeer geschikt voor ervaren coureurs, maar natuurlijk ook voor debutanten met een betaalbare toerwagen uit bijvoorbeeld een voormalige merkencup.
De Dieselklasse (tot twee liter cilinderinhoud) heeft zich bewezen als een klasse die zeer geschikt is voor debutanten in de autosport, die hun eerste race-ervaring opdoen met bijvoorbeeld een aangenaam geprijsde Seat Ibiza TDi. De Dieselklasse is ook het terrein van coureurs met meer routine, die veelal met een auto uit de recente Toerwagen Diesel Cup aan de start verschijnen. Net als in de andere raceklassen van de DRDO, is het in de Dieselklasse mogelijk om met twee rijders een auto te delen. Een tip voor wie een keer wil kennismaken zonder zich meteen vast te leggen: huur een kant en klare, competitieve raceauto via de DRDO en meng je in de strijd!
In de BMW M3 Cup is de hoofdrol weggelegd voor de speciaal voor de DRDO ontwikkelde BMW M3 E46, voorzien van een 350 pk sterke 3,2 liter V6. De M3 is optimaal geprepareerd voor het circuit, met onder meer een race-onderstel, een racekoppeling, BMW Motorsport remmen en semi-slicks. De gelijkwaardigheid van de klasse zorgt voor spannende races, de specificaties van de M3 voor rode wangetjes bij de rijders.

Kijk HIER voor alle informatie!




