Autosport Internationaal Toerwagens • Le Mans

Oreca heeft interesse in LMP1, maar twijfelt: "Meer tijd nodig, we beginnen vanaf een blanco vel"

Uitgegeven door Wim Boekel • 27 juli 2017 07:06

Oreca staat open voor het bouwen van een non-hybride LMP1-auto voor het FIA World Endurance Championship. De Franse fabrikant die de Rebellion R-one voor deze klasse bouwde, neemt echter een afwachtende houding in, zo laat technisch directeur David Floury weten. Het team heeft van meerdere partijen aanvragen gehad, zo laat de directeur weten, maar is nog niet klaar om het groene licht te geven. Volgens Oreca zijn er nog te veel vragen omtrent de categorie.



“Er is zeker wat interesse, maar er is ook wat onzekerheid over de toekomst, dus is er nog niet getekend of is er iets hard”, aldus Floury tegen Sportscar365. “Het is meer een discussie en mensen kijken rond om te zien wat ze kunnen doen. Op het moment is er nog veel onbekend over de toekomst van de LMP1 in het algemeen, dus hebben we wat meer tijd nodig om te zien hoe het zich in de toekomst ontwikkelt.” Waar de LMP1-projecten van Ginetta, Dallara-BR Engineering en Perrinn al lopen, gaan er ook nog geruchten over het invoeren van het Amerikaanse Dpi-platform. Voor als de hybride klasse uit elkaar valt, mocht Porsche zich aan het einde van het jaar terugtrekken. Volgens de technisch directeur van Oreca is het niet zo simpel als het lijkt om Dpi toe te staan in de LMP1.

“Ik denk dat zoals het op het moment is, het niet simpel is om de huidige DPi-auto in de LMP1 te passen, als de DPi’s volledig worden toegestaan”, aldus de Fransman. “Maar het hangt van de regels af en hoe ze zich ontwikkelen in de toekomst. Het is logisch om af te wijken van de regels, zodat ze een brug kunnen bouwen tussen de categorieën om kosten te besparen. Maar op het moment, zoals de regels geschreven zijn, is het duidelijk de beste aanpak om vanaf een blanco vel papier te starten.”

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS