Autosport Internationaal Toerwagens • Le Mans

Garage 56-inschrijving op Bio-methaan trekt zich terug voor de 24 uur van Le Mans

Uitgegeven door Wim Boekel • 14 december 2016 17:34 • Print artikel

Het prototype van WR (Garage 56) die de 24 Uur van Le Mans op Bio-Methaan moest gaan rijden is teruggetrokken. De inschrijving van de Franse fabrikant is uitgesteld voor de auto die met een drie cilinder 1,2 liter motor moest gaan rijden en uitgerust gaat worden met een cryogene brandstoftank. De reden is een tekort aan budget voor 2017. Volgens WR-engineer Thibaut Deladrin is het project niet afgeblazen, maar is een deadline gemist om op tijd op de grid te staan.

24 Hours of Le Mans racexpress Bas Kaligis

“Het plan gaat door”, vertelde de Fransman aan Endurance-Info. “Helaas zijn we volgend jaar niet in Le Mans. Hoewel en dit is natuurlijk afhankelijk van de beslissing van de ACO, hopen we om er in 2018, 2019 of 2020 bij te zijn. Mechanisch hebben we goede progressie gemaakt. De carbon-monocoque is klaar. De neus is klaar en wordt gemaakt. De achteras en haar crashbox worden geproduceerd, het stuurhuis wordt geproduceerd met het stuur en de stuurbekrachtiging. De motorstructuur wordt aangepast om de bio-methaan te huisvesten. Diverse onderdelen: de krukas, zuigers, nokkenas, lagers enzovoorts zijn bij de onderaannemers en zij wachten op budget. De body wacht op een laatste test in de windtunnel.”

Door het ontbreken aan budget is WR dus niet te zien in de Garage 45. De ACO moet nog een vervanger gaan aankondigen voor een inschrijving. De geruchten gaan dat diverse groepen een project hebben ingediend voor dat jaar, waaronder een Aziatische autofabrikant.

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS