Autosport Internationaal Toerwagens • Le Mans

Wel erg krap schema voor Rebellion: "Veel hangt af van de nieuwe onderdelen"

Uitgegeven door Wim Boekel • 17 mei 2015 11:44

Rebellion Racing kwam dit jaar nog niet aan de start. De door Oreca gebouwde LMP1-bolide moest aangepast worden, nadat het Zwitsers-Engelse team overstapte van de Toyota krachtbron naar de AER-motor.

rebellion racing

Er is een grote kans dat het Nick Heidfeld, coureur van het team, pas tijdens de testdagen op 31 mei voor het eerst in actie komt met de aangepaste R1-bolide. “We kennen de auto relatief goed, maar we hebben een nieuwe motor en een nieuwe versnellingsbak, dus zou het fijn zijn om in de auto te stappen om het vermogen te voelen. Vanuit een tijdsperspectief is het krap en natuurlijk heb ik de Formule E-race in Berlijn en Moskou, dus wordt het niet makkelijk."

Toch is de Duitser hoopvol dat het pakket competitief is, ook al heeft het team de eerste races en daarmee competitie gemist. Hierover zegt de coureur die onder andere voor Sauber en BMW in de Formule 1 uitkwam: “Uit de data en wat ik gehoord heb moet het goed zijn, maar we moeten er staan, wanneer we er mee gaan rijden. Het wordt een stap in het onbekende, maar het team is goed en het chassis heeft zich bewezen. Veel hangt af van de nieuwe onderdelen.”

Ook de nieuw aangetrokken coureur Daniel Abt liet tijdens de Formule E-race in Monaco weten dat hij niet verwacht voor de testdagen in Le Mans in de auto te stappen.

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS