Formule 1

Crisis in de Formule 1? Williams F1 Team doet goede zaken

Uitgegeven door Casper Bekking • 20 februari 2013 15:49

BARCELONA – Het mag dan wel crisis zijn in de autosport, maar vooral de jonge talenten worden daar het slachtoffer van. De Formule 1 blijft onverminderd populair, zowel bij fans als bij geldschieters. Nu de eerste wintertests in volle gang zijn maken diverse renstallen nieuwe sponsordeals bekend. Zo ook het Williams F1 Team, dat goede zaken heeft gedaan in de rustige wintermaanden. Eerder werd de samenwerking met Randstad al uitgebreid en verlengd, vandaag kwam er nog meer goed nieuws voor de financiėle afdeling van het legendarische team.


Williams profiteert van de promotie van hun talent Valtteri Bottas. De Fin mag komend seizoen zijn talent bewijzen en heeft een aantal trouwe sponsoren achter zich staan. Kemppi, een Fins bedrijf in metaalbewerking en lasapparatuur, heeft de samenwerking met het team uitgebreid. Het logo zal in 2013 op de wing endplate van de voorvleugel te zien zijn evenals op de mouwen van de teamkleding en raceoveralls.

Daarnaast heeft het team een vernieuwde overeenkomst getekend met Wihuri, eveneens afkomstig uit Finland. Wihuri is gespecialiseerd in verpakkingen en is eveneens al jaren sponsor van Bottas. Hun logo is komend jaar te zien op de wing endplate van de achtervleugel op alle races buiten Europa en Noord-Amerika. In die betreffende gebieden staat het logo van zusterbedrijven Wipak en Winpak op dezelfde positie op de vleugel. Daarnaast is het merkteken te zien op de helmen en overalls van Bottas en teamgenoot Maldonado.

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS