Formule 1

Consistentie is een must bij Red Bull, hoe zit dat eigenlijk met... Rauch?

Uitgegeven door Michel van Eunen • 11 augustus 2017 10:18

Een succesvol Formule 1-team is zeer gebaat bij consistentie. Partners en sponsors die lang bij je blijven geven rust in je team. RedBull heeft enkele van deze partners om zich heen. Eén daarvan is het Oostenrijkse Rauch. Al sinds dag één prijkt dit logo op de kleding en bolides van het RedBull Formule 1-team. Maar wie vormen Rauch eigenlijk? Wat doet het merk? Daarom in deze editie: 'Hoe zit dat eigenlijk met... Rauch?'

Max Verstappen Rauch


Rauch wordt opgericht in 1919 door Franz Joseph Rauch. In het Oostenrijkse Rankweil. Joseph start dat jaar een Ciderfabriekje. Anno 2016 is het bedrijf actief in dertien Europese landen, vanaf Duitsland richting het oosten. Het bedrijf exporteert echter naar meer dan negentig landen wereldwijd. Rauch produceert tegenwoordig vruchtensappen en Icetea. Het levert dit tijdens de Grands Prix-weekeinden in de hospitalty-faciliteiten van het RedBull-team, daarnaast is Rauch betrokken bij het productieproces van de energiedrankenfabrikant. Het bedrijf vult namelijk de blikjes voor Red Bull.

Formule 1 2017 Red Bull Racing

Op de fabrieken en kantoren werken meer dan 1.400 mensen, die verantwoordelijk zijn voor een jaaromzet van meer dan € 861 miljoen. Rauch voert tien verschillende merknamen. Dus misschien heb je zonder er erg in te hebben al een iets gedronken van het Oostenrijkse merk!

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS