Formule 1

Bye, bye Ecclestone-tijdperk! Formule 1 onthult nieuwe logo in Abu Dhabi

Uitgegeven door Bas Kaligis • 26 november 2017 15:34

ABU DHABI - De Formule 1 heeft zijn nieuwe logo onthuld tijdens de finale van het seizoen 2017 in Abu Dhabi. De nieuwe eigenaar van de sport Liberty Media heeft dit seizoen verschillende kleine veranderingen geïntroduceerd. Een nieuw logo is de grootste stap om zijn stempel op de sport te drukken en een nieuwe identiteit te creëren voor de koningsklasse van de autosport.




Het logo vervangt het beroemde zwarte en rode F1-logo dat al dertig jaar in gebruik is. Het nieuwe logo wordt verondersteld 'twee auto's te vertegenwoordigen die over de finish racen', zo zegt algemeen marketingdirecteur van Liberty Media Sean Bratches. Ellie Norman, eveneens marketing: "We hebben momenteel een ongelooflijk iconisch logo, maar kijkend naar de toekomst gaat het meer om het hebben van een badge. Ook moeten we een identiteit voor de F1 creëren. Dit komt voort uit het onderzoek dat we hebben gedaan onder fans over de hele wereld. Het nieuwe ontwerp is geïnspireerd op wat we hebben geleerd van de fans en de associaties die ze met de sport hebben."

"De fans willen terug naar het ouderwetse racen en wat racen betekent voor de fans. Het logo is geïnspireerd op de lage vorm van de auto en twee auto's die een finish passeren en is ongelooflijk gedurfd en eenvoudig. Door dit toe te passen in de huidige markt, die is gericht op mobiel en digitaal, hebben we met dit logo veel meer flexibiliteit en veelzijdigheid. Een andere belangrijke factor was het kijken naar motorsport, een sport die bol staat van de logo's, dus we moeten ervoor zorgen dat deze identiteit werkt naast de logo's van partners, promotors, teams enzovoorts."

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS