Formule 1

Blij met de nieuwe F1-auto's: "Bij de laatste generatie auto's was de grip erg laag en de kracht..."

Uitgegeven door Mitchell Koolen • 13 februari 2017 06:40 • Print artikel

Net als zijn collega's gaat ook Kevin Magnussen er hard tegenaan tijdens zijn training, met een goede voorbereiding van lichaam en geest voor de nieuwe generatie Formule 1 bolides. Met grotere vleugels en bredere banden, wordt verwacht dat de auto's tijdens een Grand Prix niet alleen sneller, maar ook moeilijker om in te rijden zijn. Magnussen kijkt uit naar de uitdaging en de verhoogde prestaties van de auto's.

Formule 1 2017 Kevin Magnussen


"Het trainen is niet zomaar even twee uur op een fiets of een loopband, het is echt harde gerichte training, daar hou ik wel van," zegt de Deen die wisselde van Renault Sport naar Haas F1 voor 2017. "Ik ben er wel blij mee. Snellere auto's is goed voor ons, we willen het doordrukken om sneller te gaan en op de limiet te zitten. Bij de laatste generatie auto's was de grip erg laag en de kracht in vergelijking met de grip erg hoog. Je was altijd op de limiet vanaf het moment dat je de pitsstraat uitging."

De Haas F1-coureur is het niet eens met degenen die denken dat de nieuwe regels er niet voor zorgen dat het inhalen moeilijker is. "De DRS zal nu een groter effect dan vorig jaar, er is meer downforce en drag op de achtervleugel," zei Magnussen tegen het Engelse Autosport. "Als je de DRS open doet zal het veel verschil maken met de auto voor je, dus er zijn dingen die wijzen naar een betere race. Met meer downforce, zou je denken dat het moeilijker is om dichterbij te blijven maar we zullen zien," aldus Magnussen.

Babe-box

Xtra

COLUMNS