Autosport Internationaal Toerwagens • Le Mans

FIA en ACO verlenging het LMP2-platform tot en met 2022: "Motorvermogen meest logische optie voor modificatie"

Uitgegeven door Wim Boekel • 8 oktober 2019 13:36 • Print artikel

Het huidige LMP2-platform van het FIA World Endurance Championship blijft tot 2022 gehandhaafd. Daarmee zijn de regels door de FIA verlengd, alhoewel het vermogen van de auto’s wat naar beneden wordt bijgesteld. Dit met het oog op de nieuwe Hypercars die wat langzamer dan de LMP1’s zijn.

LMP2

Tijdens de vergadering van de World Motor Sport Council in Keulen zijn de huidige regels die tot 2020 waren vastgesteld, verlengd tot het seizoen 2021/22 en voor de European Le Mans Series tot 2022. De auto’s moeten in Le Mans een rondetijd gaan rijden van rond de 13.30 per ronde. De verwachting is dat dit bereikt wordt door de toeren van de motoren te beperken.

“De ACO en de FIA zijn de aanpassingen ten aanzien van de prestatie-niveaus overeengekomen, die niet van invloed zijn op de homologatie van het chassis. Het motorvermogen is de meest logische optie voor de modificatie”, stelt een statement van de FIA.

Tijdens de bijeenkomst zijn ook de hypercar-regels vastgesteld, die nu een enkele set regels kent, met secties per afzonderlijk type auto. Zowel de op een prototype gebaseerde auto’s als de straatvarianten van de hypercars worden toegestaan in het kampioenschap.

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS