Autosport Internationaal Toerwagens • Le Mans

Aangepaste Equivalence of Technology voor Toyota, Rebellion en Team LNT

Uitgegeven door Wim Boekel • 25 juli 2019 14:03

De ACO en FIA hebben een aangepaste Equivalence of Technology (EoT) ingesteld voor het seizoen 2019/20. Hiermee moet de competitie tussen de LMP1 Hybride en de LMP1 Non-hybride in de FIA World Endurance Championship groter gaan worden. De organisaties hebben in de aanloop naar de officiële testdagen voor het seizoen; The Prologue, met de LMP1-deelnemers Toyota Gazoo Racing, Rebellion Racing en Team LNT diverse punten besproken.

FIA World Endurance Championship

Dit heeft de volgende aanpassingen tot gevolg:

Gewicht: De Toyota's TS050 Hybrid krijgen een extra 14 kilo in vergelijking met de 6 uur van Spa 2019, wat 40 kilo meer is dat het minimale gewicht volgens de regels.

Inhoud brandstoftank: De capaciteit van de brandstoftank wordt aangepast, om er voor te zorgen dat er een gelijk aantal ronden tijdens de races, waaronder Le Mans, gereden kan worden door de LMP1 H en de LMP1 NH.

Brandstof tanken: Tijdens elke pitstop gaan de LMP1 H auto’s één seconde langzamer zijn dan de LMP1 NH auto’s. Zodoende wordt het voordeel gematigd wat zij bij het herstarten in de elektrische modus hebben.

Succes handicap: Een 'succes-handicap' wordt geïntroduceerd waardoor de prestaties van alle auto’s, hybride of non-hybride, wordt aangepast voor elk raceweekend, waarbij de gescoorde punten in ogenschouw worden genomen.

Alle LMP1-teams hebben met de veranderingen ingestemd, welke effectief worden tijdens de eerste race van het nieuwe seizoen, de 4 uur van Silverstone. Deze wordt op 1 september 2019 verreden. Voor de 24 uur van Spa wordt een specifieke EoT geïmplementeerd, die dezelfde principes van de EoT gebruiken.

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS