Autosport Internationaal Toerwagens • Le Mans

24H of Le Mans: Nog even omgaan met de druk, om drie uur weten we het...

Uitgegeven door Peter Vader • 16 juni 2019 11:46

Anderhalf uur voor het einde van de race zijn de kaarten nog niet allemaal geschud. Met name in de twee GT-divisies kan de eindstand zo maar veranderen. Nog even een update:

Toyota Nr8 LeMans2019

LMP1
Na een paar rondjes gereden te hebben, keerde de Rebellion Racing Nr3 Rebellion R13 terug naar de pits. De auto is als laatste geklasseerd in de LMP1. De Toyota Nr7 heeft het gat met de zusterauto vergroot tot 2:10. Vitaly Petrov zit nu aan het stuur van de SMP Racing Nr11 BR Engineering BR1-AER die momenteel nog steeds op de derde plaats rijdt.

Racing Team Nederland LMP2 LeMans2019

LMP2
De United Autosports Nr32 Ligier de United Autosports verloor zonder duidelijke reden zijn motorkap en is na enige reparaties onderaan het klassement terug te vinden. Romain Dumas deed fantastisch werk door de Duqueine Engineering Nr30 Oreca 07-Gibson terug te brengen naar de vierde plaats in LMP2 en de negende plaats overall. Nyck de Vries verloor jammerlijk de controle over het Racing Team Nederland Nr29 Dallara P217 in Indianapolis en belandde in de bandenstapel. Ondanks de slechte staat van de auto, wist de Nederlander de gehavende auto tijdens de safety car-periode weer naar zijn pitbox te brengen. Reparaties volgden en de Jumbo-Dallara is nu weer onderweg.

Porsche rear LeMans2019

Drama in de LMGTE Pro-klasse
De Corvette spinde ineens het grind in en de Ferrari nam vervolgens de leiding, voor de Porsche. Corvette, Ferrari, Porsche. Dat was de pikorde in deze zwaarbevochten klasse voor de laatste paar uur. De Corvette Racing Nr63 Chevrolet Corvette C7.R en de AF Corse Nr51 Ferrari 488 GTE Corse waren in een gevecht om de leiding gewikkeld. Met tien seconden tussen hen in, werd er volop gewed wie de winnaar ging worden, maar de droom spatte uit elkaar toen Jan Magnussen in de Corvette in de Porsche Curves van de baan raakte en de muur raakte. De auto staat nu in de pits vanwege reparaties. Laten we het Porsche GT Team met hun twee Nr91 en Nr93 Porsche 911 RSR's niet vergeten, ze zitten in dezelfde ronde als de Ferrari, evenals de Nr67 en Nr68 Ford GT's. Er hoeft dus maar iets te gebeuren en de volgorde is ineens heel anders in deze klasse.

Jeroen Bleekemolen Ford GT LeMans2019

LMGTE Am
Aan de leiding sinds zes uur 's avonds gaat de Keating Motorsports Nr85 Ford GT nog steeds voorop ondanks een remrevisie, maar de Team Project 1 Nr56 Porsche 911 RSR is ook nog steeds in de running ... Jeroen Bleekemolen, Ben Keating en Felipe Fraga moeten dus nog drie uur lang omgaan met de enorme druk. We weten het zodra de finishvlag om drie wordt wordt gezwaaid...

24H logo Franse driekleur

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS